Plnogumové kolesá a takzvané bandáže patria v nemeckom koncerne pod divíziu s názvom Continental Commercial Specialty Tires, v preklade Komerčné špeciálne pneumatiky Continentalu. Asi vám nemusíme detailne vysvetľovať, že tieto produkty sú v priemyslových prevádzkach alebo skladoch vystavené náročným výzvam, pretože musia odolávať rôznym povrchom, značnému zaťaženiu či premenlivým klimatickým podmienkam. Identické však nie je ani ich využitie, a práve na tomto princípe Continental rozdelí svoje výrobky.

General Tire a Barum

Continental Plus

Nemci o svojich špičkových plnogumových kolesách tvrdia, že majú nízky valivý odpor, zvládajú veľké nájazdy, bez ohľadu na záťaž sa len málo zahrievajú, a preto majú byť vhodné do prevádzok s vysokou intenzitou práce. Doslova majú byť schopné perfektne fungovať 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Ich tajomstvom má byť zmes s označením Continental Plus s vysokým podielom siliky, ktorá ich chráni pred popraskaním.

Tieto kolesá sú ideálne pre vysokozdvižné vozíky a manipulačnú techniku v nepretržitej výrobe, permanentne využívaných skladoch, logistických centrách, na letiskách. A pokiaľ potrebujete podobný typ kolies vo výrobných či priemyselných závodoch s vysokou čistotou prevádzky (teda napríklad v potravinárskom alebo farmaceutickom odvetví), môžete si vybrať takzvaný „nešpiniaci“ variant, ktorý na podlahách nezanecháva čierne stopy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Lifter, Smooth a Trac

Na vozidlá vystavené strednej záťaži sa bude – v rámci koncernu Continental – odteraz zameriavať značka General Tire (GT). Jej produkty sú tiež vhodné pre vysokozdvižné vozíky, priemyselné prívesy a manipulátory, nie sú ale určené pre nonstop prácu. Aké dlhé šichty zvládnu a koľko hodín sa musia chladiť, to Conti nehovorí. V každom prípade v oficiálnej tlačovej správe nájdete informáciu o tom, že plnogumové kolesá GT sa hodia pre jedno až dvojzmenné prevádzky.

Continental pripomína, že General Tire má k dispozícii hneď niekoľko typov rôznych kolies. Model Lifter je určený pre exteriéry i interiéry, naopak prevedenie Smooth s hladkým profilom sa hodí predovšetkým pre prevádzky pod strechou, konkrétne na tvrdé a rovné povrchy. Posledný typ nesie meno Trac, v dezéne má drážky a vďaka tomu zvládne i klzký povrch na vonkajších rampách. A aby sme nezabudli, Lifter a Smooth tiež môžete mat v „nešpiniacom“ variante.

General Tire a Barum

Barum Industry

Poslednou značkou koncernu Continental, ktorá tiež vyrába plnogumové kolesá, je nám veľmi dobre známy Barum, a práve ten dostane za úlohu vyrábať produkty do prevádzok s menej intenzívnym využitím manipulačnej techniky a kratšími pracovnými cyklami. 

Konkrétne hodiny opäť nečakajte, nepredstavujte si ale, že tieto kolesá zvládnu napríklad na vysokozdvižnom vozíku premiestniť maximálne dve palety za deň a tým končia. Conti vyslovene hovorí, že môžu byť nasadené do jednozmennej prevádzky a predpokladáme, že ich o niečo horšie vlastnosti sa premietnu do priaznivejšej cenovky. Tú vám ale tak skoro neprezradíme. Barum Industry predstaví svoju novinku až v priebehu roka 2022.

zdroj: Continental