Zmeny exteriéru

Na prvý pohľad vás hneď osloví mohutná predná maska, z ktorej zmizol nápis ranger, a nahradil ho nápis platinum. Okrem nápisov je v prednej časti aj aktívna mriežka hladiča (len pri 3.0 V6), MATRIX LED predné a zadné svetlomety s LED denným svietením v tvare C, a teda že svetlá fungujú naozaj výborne. V noci svietia veľmi čisto, automatické diaľkové svetlá reagujú pohotovo, čo už ide auto pred vami alebo oproti vám.  Ďalší doplnok ktorý si ľahko všimnete je bočný ochranný rám s nášľapným schodíkom, ktorý je nápomocný pri nastupovaní, no ak vystupujete a zabudnete naň tak budete mať špinavé nohavice. v zadnej časti nájdete aerodynamický ochranný rám s lyžinami na korbe, ale aj na streche a tá ma nosnosť 350 kg takže si na nej viete doslova postaviť stan. Samozrejme k poriadnemu pickupu nesmie chýbať ťažné zariadenie, ktoré je jednoducho odmontovateľné.

Parádny interiér + asistenčné systémy


Čo vás zaujme z vonku som vám už povedal, ale v momente keď otvoríte dvere, vás očarí luxusný interiér. Áno naozaj som povedal luxusný, pretože sa bavíme o pracovnom pickupe vo výbave platinum. Ako prvé si hneď všimnete 12 palcový dotykový displej, v ktorom si nastavíte úplne všetko. Je tam toho naozaj veľa a chce to nejaký čas kým si to prejdete všetko, no našťastie Ford myslel na zákazníkov a pripravil si pre vás pár najpotrebnejších skratiek. Okrem týchto skratiek, vám systém v spodnej časti displeja zobrazuje posledné použité možnosti, a tak ich nemusíte znovu hľadať. Jednoducho si ťuknutím alebo potiahnutím prsta zvolíte. Ovládanie klimatizácie máte buď dotykové na displeji, alebo pre zástancov analógového ovládania je hneď pod displejom klasické ovládanie klímy. Ďalej sú to krásne prešívané kožené perforované sedadlá, elektricky nastaviteľné s emblémom platinum, a taktiež sú ventilované a vyhrievané. Poloha sedenia je naozaj komfortná, nakoľko predné sedačky sú nastaviteľné v 10 smeroch. Pred šoférom sa nachádza 12,3 palcový displej, ktorý vás bude baviť svojimi animáciami, či už pri nastúpení do auta alebo zmene jazdného režimu, ktorých je 6 (normal, eco, ťahanie, klzký povrch, piesok a blato). Tie si môžete meniť jednoducho na stredovom panely otočným voličom (Terrain management system).

Jedno mínus však šoférov displej má, a to že si na ňom nedokážete nastaviť navigáciu. Tak isto aj stredový displej ma mínus a to pri 360 stupňovej kamere, ktorá ma niekoľko pohľadov, okolo celého auta máte čierny obdĺžnik, ktorý vám pri cúvaní môže skresľovať okolie vozidla. A keď už som pri cúvaní Ranger je vybavený asistentom cúvania a Cross Traffic Alert systémom, ktorý vás upozorní na prichádzajúce vozidlo zo strany a v prípade potreby aj zabrzdí. Samozrejme nesmie chýbať adaptívny tempomat ( s možnosťou vypnutia, takže funguje ako bežný tempomat) s autonómnym núdzovým brzdením, rozpoznávanie dopravných značiek, systém pre automatické navrátenie do jazdného pruhu, asistent vyhýbacieho manévra. Volant je veľmi pohodlný, pekne prešívaný a sadne rovno do rúk. Plné vytočenie z pravej strany do ľavej, sú to bez mála tri plne otočenia. Odkladacieho priestoru je v aute dosť v lakťovej opierke je veľký úložný priestor, dve priehradky sú pred spolujazdcom, slušne veľký odkladací priestor je vo dverách, dva cupholdre sú v stredovej konzole a dva máte na krajoch prístrojovej dosky. Na spolujazdcovej strane je to v pohode pretože spolujazdec môže v pohode použiť obe ruky aby tam dostal nejaký nápoj, no čo sa šoférovej strany týka, budete si musieť nájsť spôsob ako tam dostať nápoj jednou rukou. V zadnej časti kabíny je veľa priestoru aj pre tých väčších. Ja mam 180 cm a za mnou bola ešte kopa miesta na nohy, sedačka vzadu je pohodlná a dosť široká pre dve osoby luxus.    
 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 7 obrázkov

Motor, prevodovka

To prečo je nový ranger tak výnimočný je jeho pohon, ktorý je v kategórií bezkonkurenčný. Pod kapotou nájdete 3.0 Ecoblue V6 s 177 kW (240 koní) a 600 Nm spojený s 10-stupňovou prevodovkou (pri iných modeloch 2L biturbo 4-valec so 6-stupňovou prevodovkou). Taký motor aj niečo popapá a preto je vybavený 80l nádržou(uzáver palivovej nádrže easy fuel zabraňujúci natankovaniu zlého paliva), čo vám pri priemernej spotrebe 10 litrov stačí na cca 800km dojazd. Motor naozaj vládze aj napriek váhe vozidla (2377 kg) nemá problém so zrýchlením alebo pomalou jazdou v náročnom teréne. Tak isto aj prevodovka vie čo má robiť, nemala problém rýchlej alebo pomalej jazdy vždy vedela, aký rýchlostný stupeň zaradiť. Motor, prevodovka fungovali naozaj parádne spolu s nový pohonom e-4WD. 2-stupňová prevodová skriňa, ktorá kombinuje výhody a eliminuje nevýhody. Kým pri predošlých generáciách to bolo 50:50. Vďaka e-4WD sa vie diferencial uzamknúť 50:50 (4H, s redukciou 4L) alebo môžete fungovať v režime 4A, kde sa o rozloženie výkonu postará systém a vy si len užívate rýchlu jazdu alebo jazdu v ťažkom teréne. A máte aj možnosť 2L teda len zadný náhon pre prípadne blaznenie sa, aj vďaka uzávierke zadného diferenciálu. 

Korba a podvozok

Oproti predchádzajúcej generácií ranger narástol o 50mm na dĺžke aj šírke. Predná náprava bola posunutá dopredu, čím sa zvýšil nájazdový uhol z 28,5 na 30 stupňov a vďaka zmene konštrukcií ťažného zariadenia sa zadný nájazdový uhol zmenil z 19,3 na 23 stupňov. Okrem toho sú v prednej časti odpruženie Bilstein a zvýšenie svetlej výšky o 26mm a v zadnej časti listové pružiny. Ako vieme listové pružiny vzadu znamenajú nadskakovanie zadnej časti auta. No vo Forde sa im to podarilo vymyslieť tak že ranger je naozaj pohodlný aj keď je korba prázdna. A čo sa korby týka, tá je naozaj skvelá. Na oboch stranách korby pribudol nášľapný schodík, v korbe máte 2 zásuvky, kotviace oká a lišty, za príplatok rozdeľovaciu posuvnú priečku, obloženie stien a podlahy, osvetlenie nákladového priestoru a zadné veko s tlmičom pre komfortné otváranie. A navyše uzamykateľný elektrický kryt celej korby. Vybavenie korby je naozaj slušné a ešte lepšia je nosnosť tá je až 970kg priamo nad zadnou nápravou takže žiadny problem pri prevážani tažkych nákladov. Za mňa sa ranger naozaj podaril, či už na bežne jazdenie alebo na prácu nemá problém s ničím

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 13 obrázkov