Exteriér
Ford sa poslednou generáciou vozidiel a ich výzorom za mňa trafil do čierneho, pekný dizajn na pohľad s agresívne ladenou prednou maskou a mriežkou chladiča, ktoré dopĺňali plne LEDkové svetlá. Svietivosť aj prechod zo stretávačiek do diaľkových boli bez problémov, čo mne však chýbalo bol rozptyl diaľkových, svietili vyslovene len pred auto ale nie dostatočne široko, takže pri kľukatých cestách som nemal dobre osvetlené krajnice cesty. Ak si budete Transit konfigurovať odporúčam LED matrix svetlá. No a keďže Transit bol ako phev verzia tak prednú masku dopĺňali dvierka na nabíjací kábel. Transit sme mali v príplatkovej farbe Artisan Red za 750 € bez DPH) ale na výber ich máte až 8.
Ako príplatkovú výbavu mal bočné posuvné dvere ( šírka 1030, výška 1301mm) na oboch stranách (570 € bez DPH) čo je veľkou výhodou pri nastupovaní, alebo nakladaní batožiny. V zadnej časti kufrové krídlové dvere, ( šírka 1400, výška 1314 mm) ktoré sa dali otvoriť do 180 stupňového uhla. Samotné rozmery vozidla vo verzií L2 H1 sú 5450 mm dĺžka, 2275 mm šírka, 1961 – 1978 mm výška (podľa zaťaženia vozidla), rázvor vozidla 3500 mm a svetlá výška 150 mm. V zadnej časti ešte nájdete elektricky sklopné a výklopné ťažné zariadenie, spolu s plnohodnotnou rezervou. Ako PHEV verzia má Transit baterku uloženú priečne v strednej časti vozidla a tým pádom nemôže byť s pohonom všetkých kolies a teda vzadu je priestor na rezervu.
Interiér
V prednej rade boli sedačky s AGR certifikát pre zdravý chrbát, obe vyhrievané s lakťovými opierkami po stranách a 4-smerovou bedrovou opierkou, nastaviteľné v 6 smeroch s možnosťou nastavenia dĺžky sedáku a všetkých 7 sedadiel v tmavom látkovom poťahu. Ten bol príjemný na sedenie, čo však chýbalo bolo lepšie bočné vedenie v druhej a tretej rade sedačiek. V prednej rade dvojzónová automatická klimatizácia (290 €) v druhej a tretej manuálna (230 €). Pre šoféra multifunkčný volant s vyhrievaním (180 €) a za volantom digitálny prístrojový panel 12", jednoduchý s dvoma možnosťami zmeny pozadia a dokáže ukázať teplota vody, tlak v pneumatikách, životnosť oleja, stav nabitia batérie a dalšie.
Vedľa neho je 13" farebný dotykový displej infotainmentu SYNC 4,v ktorom si dokážete pozrieť všetky nastavenia vozidla, nastavíte si v ňom nie len klimatizáciu v prednej časti vozidla ale aj v zadnej. Samozrejme voľba jazdných režimov, stav batérie, nabíjanie a dokážete si nastaviť aj časy odchodov aby sa vám auto dopredu predhrialo. Nechýba ani bezdrôtový Android auto a AppleCar play.
Pod displejom nájdete bezdrôtovú nabíjačku na telefón spolu s USB A a C portom a 12v zástrčku a ďalší port na USB C sa nachádza na zadnej strane šoférovej sedačky pre druhú radu sedadiel. Na spodnej časti palubnej dosky vysúvateľný cupholder a nie jediný po oboch stranách palubnej dosky, sú dalšie dva plus v odkladacích priestoroch dverí. A týmto ma Transit naozaj prekvapil tých odkladacích priestorov po aute bolo naozaj veľa, v každých dverách, plus palubná doska poskytla jeden veľký otvorený a dva tiež dosť veľké zatvárateľné.
V batožinovom priestore sa nachádzali po krajoch ale aj v zadných dverách dva menšie. Čo však je mínus v rámci pohodlia bola jazda zadná rada sedačiek je umiestnená nad zadnou nápravou a každý otras, hrbol alebo nerovnosť sa prenášala práve na ňu a to posádke dosť vadilo aj napriek tomu že transit má nezávislé zavesenie zadnej nápravy a bolo jedno či bolo auto prázdne alebo plne naložené. Na druhej strane je dosť veľa priestoru na sedenie, ako v druhej, tak v tretej rade sedadiel, takže aj niekto väčší nebude mať problém s priestorom na sedenie. Okrem toho ponúkne v batožinovom priestore 2074 l po strop, bez tretej rady sedadiel je to 3998 l a po prvú radu sedadiel je to 6375 l čo už je poriadne veľa miesta na batožinu alebo iný náklad.
Pohon a jazdné vlastnosti
Ako som už spomenul Transit bol vo verzií plug – in hybridu, pod kapotou sa mu skrýva 2.5 litrový štvorvalcoví Duratec motor s výkonom 171 kW a 209 Nm v kombinácií s elektromotorom o výkone 232 kW a 320 Nm, no a doplňovala ich eCVT prevodovka. Pri bežnej jazde to dokopy fungovalo vynikajúco, CVT bola parádne plynulá a rovnako tak aj spolupráca spaľováku s elektromotorom. Bol som naozaj ohromený ako to dokopy fungovalo a nie len v meste, ale aj na diaľnici. Vďaka pohonu sa mi podarilo zajazdiť na našom trimixe pri 7 člennej posádke spotreba 6,8 l/100 km a z toho sme prešli 35,4 km čisto na elektrický pohon. Jednu chybičku to malo, nakoľko v aute nebola palubná navigácia, tak sa auto snažilo ísť čo najviac na elektriku a tým pádom ten elektrický dojazd pri dlhšej ceste pomerne rýchlo minulo. No aj napriek tomu, že auto ukazovalo nulový dojazd na baterku, tak stále elektromotor pomáhal.
Aj napriek veľkosti vozidla sa s ním jazdilo fajn, nijako extra sa nenakláňalo v zákrutách bolo dobre čitateľné, no na diaľnici sa jeho veľkosť ukázala a to obtekaním vzduchu, to bol naozaj rušivý element, v prednej časti 70 dB v zadnej 72,5 dB. Na druhej strane dokáže Transit vo svojej kategórií utiahnuť najviac a to 1850 kg na brzdenom vozíku a odviezť zvládne 966 kg. Testovaná verzia začína na cene 40 390 € bez DPH a s príplatkovou výbavou sa dostal na 45 635 € bez DPH, navyše máte k autu originálna továrenská záruka na vysokonapäťový akumulátor 8 rokov / 160 000 km a predĺžená továrenská záruka Ford Protect 5 rokov / 150 000 km. Za mňa dostanete rodinnú dodávku s naozaj dobrou výbavou, ktorú si viete nakonfigurovať aj lepšie a s naozaj nízkou spotrebou na parametre vozidla.