Zmenený exteriér

Aktuálna generácia Movana si prešla zmenami výzoru, nové plne LED svetlá s denným svietením majú automatické diaľkové. Fungujú fajn len v peknom počasí, pretože keď veľmi prší, majú problém. Nové sú mriežka chladiča, sklon prednej kapoty aj zadné svetlá. To však nie je to podstatné. Dôležité sú rozmery 6360 x 2690 x 2524 mm (dĺžka, šírka, výška). Rázvor je 4035 mm a svetlá výška 176 mm, čo na elektromobil nie je málo. To sa však trochu odrazilo na výške nakladacej hrany a to 602 mm, bočné posuvné dvereširoké 1250 mm a vysoké 1755 mm. Bez problémov sa cez ne dá naložiť náklad vysokozdvižným vozíkom, navyše pre nastupovanie je zabezpečené solídne madlo.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zadné dvere sa otvárajú do 270 stupňového uhla, sú v rozmeroch 1560 mm šírka a na výšku 1790 mm. Do nákladového priestoru s objemom 15 m3, sa dá naložiť 5 europaliet, alebo maximálne zaťažiť na 660 kg. Rozmery nákladového priestoru, 4070 x 1932 x 1422 mm (dĺžka, výška, šírka v najužšom bode). Movano dostalo aj príplatkovú výbavu Cargo, ktorá obsahuje už spomenuté 270 stupňové otváranie zadných dverí, dva krát madlo pre nastupovanie, plastová ochrana stien, 12v zástrčka, 17x uchytávacie oko a 2x LED osvetlenie. V prednej časti nájdete aj úložný priestor nad kabínou, kde je možne nosiť náradie, alebo ako v našom prípade nabíjacie káble.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Interiér

Látkové sedačky v Movane boli ozaj pohodlné, dobre sa dá nastaviť poloha za volantom, aj keď veľmi zaujímavým až vtipným pohybom sedačky. Plusom šoférovej sedačky je aj vyhrievanie. Budete si musieť zvyknúť na zapínanie pri nastupovaní, pretože gombík je veľmi nízko a počas jazdy by ste sa museli nakláňať dolu čo nie je úplne bezpečné. Pre spolujazdcov je pripravená lavica s integrovaním stolčekom a pod sedačkou je priestor na ruksak/tašku. To samozrejme nie je jediný úložný priestor, uzatvárateľné dvana spolujazdcovej strane, jeden na vrchu prístrojovej dosky a nižšie klasický kastlík. V aute sa nachádza dokopy 7 držiakov na poháre dva vo dverách na 1,5 litrovú fľašu a zvyšných 5 na menšie fľašky poprípade plechovky na prístrojovej doske a v integrovanom stolčeku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Pred šoférom je multifunkčný volant a tlačidlá nie sú len z prednej strany volantu, ale aj zo  zadnej, 7 palcový digitálny prístrojový panel pre šoféra, ktorý poskytuje potrebné informácie, dojazdy, stav batérie, jazdný asistenti a dalšie. V strede palubnej dosky je stále analógová klimatizácia, no máte možnosť si ju nastaviť aj v 10 palcovom displeji. Ten ponúka Android auto aj AppleCar play bezdrôtovo, palubná navigácia je taktiež k dispozícií. Keďže sa jedná o elektrickú verziu, v displeji si viete pozrieť stav batérie a ako rýchlo sa dokáže v danom momente nabiť, taktiež si môžete nastaviť rozvrh, kedy budete odchádzať. Veľké plus dávam za cúvaciu kameru, tá bola vo veľmi dobrom rozlíšení a dostatočne široký obraz aby sa dalo parkovať len pomocou kamery.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Jazdné vlastnosti a pohon

Movano e ponúklo kapacitu batérie 110 kWh a využiteľná je 98 kWh s udávaným dojazdom pri plnom zaťažení 350 km. Čo ma najviac nemilo prekvapilo bolo, že vozidlo či prázdne alebo naložené je stále uskákané. To by som od elektriky nečakal nakoľko je tam pridaná váha batérie. Na druhej strane vozidlo disponuje dostačujúcim výkonom, max. výkon 205 kW a 430 Nm krútiaci moment. Riadenie vozidla bolo komunikatívne, aj napriek tomu že z prava do ľava je 3 a ¾ otočky.  Plus dávam za rekuperáciu, ktorá sa dá nastaviť v troch úrovniach, prvá je v podstate neutrál, druha jemné brzdenie a tretia už brzdi s tým, že vozidlo vie spomaliť až do 5 km rýchlosti.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Nabíjanie na verejnej nabíjačke bude také, že zaberiete kľudne dva boxy za sebou, alebo budete niekde poriadne trčať. Nabíjací port je v mieste kde býva nádrž a z 0 na 80 % nabijete do 55 min ak by to bolo až do 100 % tak už sa bavíme o 90 minútach. Movano ponúka tri jazdné režimy a to ECO, NORMAL a POWER, v závislosti od jazdného režimu sa nemení len reakcia na plyn ale aj dojazd. Na jazde na spotrebu so 660 kg nákladu sa mi podarilo zajazdiť za 30,9 kWh /100 km. To znamená reálny dojazd 360 km. Testovaný model je za 48 tis € so zľavou, ktorú teraz Opel ponúka, cena je samozrejme aj s doplnkovou výbavou Cargo a Viditeľnosť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov