Trafic má veľa možnosti výbavy a využitia, väčšina je pracovná

Mal som možnosť testovať verziu Trafic Spaceclass, ktorý je určený hlavne na prevoz osôb. K dispozícií bolo 8 miest na sedenie (2 vpredu a 6 vzadu). Napriek počtu sedadiel zostalo stále dosť priestoru na batožinu, dokonca aj keď sa jednalo o najkratšiu verziu L1 s dĺžkou 5080 mm. Priestor pre batožinu pri 6 miestach je 1m3. Bez zadného radu by to bolo 1,8 m3. Ak priplatíte za pack signature, dostanete dve samostatné otočné sedadlá v druhom rade a posuvný skladací stolík.

Motor, prevodovka a hmotnosť

Trafic je poháňaný dvojlitrovým štvorvalcom. Testovaný model bol s výkonom 125 kW (170 k) pri 3500 otáčkach a 380 Nm už od 1500 otáčok. O komfortnú jazdu sa starala automatická šesť stupňová EDC prevodovka. Poháňaná je predná náprava. Čo sa jazdy týka, motor má naozaj dostatok sily aj napriek hmotnosti vozidla.  Pružné zrýchlenie je plne postačujúce prevodovka rýchlo a plynulo podradila a ja som komfortne zrýchľoval.

Max. rýchlosť má až 186 km/h a z 0 - 100 km/h ide za 10,6 s. Zaujímavé čísla na 8 miestny autobus. Či už sa jazdilo po diaľnici alebo po vedľajších cestách, Trafic bol stále dosť komfortný, žiadne zbytočné nakláňanie. Určite každého zaujíma akú má spotrebu keďže je vhodný na dlhé cesty. Renault uvádza spotrebu v rozmedzí 7,1 – 7,9 l/100 km. To sa však týka prázdneho auta. Náš test 3mixu (teda diaľnice, mesto a mimo mesto) so 6 osobami na palube sme prešli za 8,2 l/100km. Na nešťastie sa prejavila veľkosť vozidla na spotrebe hlavne pri jazde na diaľnici, v meste sa mi podarilo mat spotrebu okolo 6,8 l čo je veľmi fajn.

Testovaný model mal príplatkový paket bezpečné cesty 2, (adaptívny tempomat, systém varovania pred opustením jazdného pruhu, systém sledovanie mŕtveho uhla, rozpoznávanie dopravných značiek s upozornením na prekročenie povolenej rýchlosti, AEBS, automatické prepínanie diaľkových svetiel). Musím povedať že všetky fungovali prekvapivo dobre, žiadne zbytočné brzdenie, plynulé udržiavanie v pruhoch a najväčším plusom bolo pre mňa meranie rozostupu od auta pred vami, ktoré vám podľa vzdialenosti menilo farby (pod 0,8 s červená do 1,6 s žltá a nad 1,7 s zelená farba).

Komfortný interiér

Či už som sedel za volantom alebo ako spolujazdec, komfortu som mal stále dostatok. Na šoférovom mieste pohodlný vysoký posed, vďaka ktorému sa jednoducho parkovalo aj v užších priestoroch, pekný dizajn volantu, ktorý padol do ruky, kožené sedadlá s možnosťou vyhrievania, lakťové opierky na oboch predných sedadlách a aj na niektorých zadných sedadlách. Pekný dizajn palubnej dosky v dvojfarebnej kombinácií čierna/sivá, tú dopĺňal 8 palcový displej samozrejme s možnosťou apple car play a android auto. Jednoducho ovládateľný s funkciou zrkadlenia smartphonu.

Stredový panel s riadiacou pákou su umiesntné v mieste kde budete mat koleno, jedna z mála nekomfortných veci vo vozidle 

Aby som len nechválil, stredový panel je vymyslený celkom nekomfortne. Radiaca páka je umiestnená presne v priestore na koleno a po pár dňoch to bolo naozaj nepríjemné. Tak isto sú nešťastne doriešené držiaky pohárov, do ktorých sa zmestí plechovka ale v nich nedržala. Pri každom rozbehu som ju musel chytať v priestore. Čo sa odkladacích priestorov týka, tých je v aute požehnane. Každý rad sedadiel mal odkladací priestor vo dverách, USB porty na nabíjanie a pred spolujazdcom veľká klimatizovaná priehradka, za displejom sa nachádza odkladací priestor, v ktorom sú dva výstupy C na nabíjanie a tretí pred šoférom. Nesmie chýbať klimatizácia, v prednej časti automatická, v strede manuálna plus vyhrievanie zadnej časti s výduchmi na posledný rad sedadiel.

cupholder je umiestnený na dobrom mieste, ak som v nom mal nápoj a prudšie som sa rozbehol alebo som pridal, tak som musel napoje chytať alebo som ich zbieral z podľahy

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Exteriér 

Už na prvý pohľad auto pôsobí veľmi elegantne a teda nezaostáva za interiérom, najviac to dokazuje predná maska s novými LED pure vision svetlami v tvare C, ktoré svietia naozaj vynikajúco a rovnako tak svietia aj diaľkové svetlá čistý lúč bez výraznejších fľakov. Avšak automatické prepínanie diaľkových malo občasné zaváhanie, takže som musel dopomáhať. Okrem svetiel zmenili prednú kapotu a nárazník, ktoré pôsobia robustne a zároveň elegantne. Plus a zároveň mínus sú kufrové dvere. Na jednej strane sa otvárajú hore a teda máte dostatok priestoru na nakladanie batožiny, no ak ich bude chcieť zatvoriť niekto nízky a ľahký celkom sa narobí kým ich zatvorí. K elegancii vozidla prispel aj lak Sivá Comete a v kombinácií so 17 palcovými kolesami to vyzeralo veľmi pekne.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Celkový výsledok

Renault trafic sa naozaj vydaril, či už po dizajnovej stránke, jazdných vlastnostiach alebo komforte. Dizajnérom sa podarilo vytvoriť praktické a elegantné auto, v ktorom je dosť miesta a pohodlia pre celú posádku a stále máte miesto aj na batožinu. Spaceclass začína na 46 100 eur, cena testovaného modelu je 52 220 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov