Elektronický obmedzovač maximálnej rýchlosti je pritom dosť striktný. Traktoru nedovolí prekročiť hranicu 50 kilometrov za hodinu, takže asi tušíte, že Claas Xerion si nemohol robiť zálusk ani na časy tých najpomalších osobných automobilov, ktoré kedy na Severnú slučku Nürburgringu vyrazili. Napriek tomu to však nuda vážne nebola.

Nemecký magazín Auto Motor und Sport, ktorý túto záležitosť spískal, posadil za volant Xerionu profesionálneho pilota Christiana Menzela. Že nejde o žiadneho amatéra alebo treťotriedneho pretekára, dokazuje okrem iného aj víťazstvo v 24-hodinovke práve na Nordschleife v roku 1998. O rok neskôr vyhral svoju triedu v Americkej sérii Le Mans a jazdil tiež v Nemeckom majstrovstve cestovných vozidiel (známom pod skratkou DTM) za Opel. Dnes pracuje ako inštruktor v centre bezpečnej jazdy na Nürburgringu a jeho dom dokonca stojí kúsok od okruhu.

Nürburgring

Na rekord to stačiť nebude

Neprezradíme vám samozrejme všetko, záznam celého kola, jeho analýzu i úvod si môžete pozrieť v priloženom videu. Ale prvým veľkým prekvapením pre Menzela bola schopnosť Xerionu otočiť kabínu o 180 stupňov a v tejto úprave pokračovať najvyšším dovoleným tempom 50 km/h „trojbodovým závesom vpred“. Vtipná je tiež schopnosť terénnych pneumatík držať smer, v tom má ale zásluhu ex-pretekár schopný dnes už triafať tamojšie vrcholy zákrut so zatvorenými očami.

V jednej chvíli sa traktor v klesaní rozbehne na 62,3 kilometra za hodinu, ani to ale nestačí na lepší čas ako 24 minút a 50,57 sekundy. Je to veľa? Možno áno, pri predchádzajúcom pokuse o rekord v roku 2014 však potreboval staručký naftový traktor Porsche Junior s výkonom 14 koní čas jednu hodinu, päť minút a tridsať šesť sekúnd.