Nový vojenský špeciál postavili v GM Defense podľa racionálneho receptu a tak, aby sa dal vyrábať rýchlo a v prípade potreba vo veľkých sériách. Práve tento aspekt je údajne dôležitý pre únavový typ vojenských konfliktov, kedy je kľúčová nielen technická úroveň a bojaschopnosť techniky, ale aj možnosť jej rýchlej a kontinuálnej náhrady na fronte. Pohon aj podvozok si preto nový eMCV (Electric Military Concept Vehicle) požičal z civilného Hummera EV. Všetko je samozrejme patrične upravené, aby lepšie odolávalo mechanickému namáhaniu.

Novodbý elektrický vojenský "Hemvee" poháňajú elektromotory. Ich trvalý aj špičkový výkon zostávajú tajomstvom, známe je len to, že krátkodobo zo seba vydajú viac ako 1000 koní.

Ticho a nenápadne

Pancierom je chránená aj 24-modulová trakčná batéria s kapacitou 212 kWh dodávajúca energiu 2 trakčným elektromotorom s bližšie nedefinovaným výkonom. Aby mal vojenský špeciál väčší dojazd, pod kapotou si vozí aj naftový generátor s výkonom 12 kW schopný dobíjať batériu. Elektrické vozidlo má vďaka tomu dojazd 480 km a schopnosť pomocou naftového motora počas taktických prestávok pomaly dobíjať svoje batérie. GM Defense priznáva, že nejde len o ekológiu, ale aj schopnosť tichého a nenápadného pohybu počas ostrého nasadenia v konfliktoch.

Špeciál je zatiaľ vo fáze testovacieho prototypu, všetko však nasvedčuje tomu, že ide o finálne testovania a nakoniec predsa len prenikne do vozového parku jednotlivých armád. O ten v súčasnosti bojuje viacero výrobcov, všetci pritom idú podobnou cestou, teda úpravou civilných vozidiel.

Podobným vojenským špeciálom je aj pechotné vozidlo z dielní Chevroletu. To využíva podvozok a hnacie ústrojenstvo civilného Chevroletu Colorado ZR2.