Jedno z najlepších terénnych áut na svete dostalo vo svojej najnovšej generácii s typovým označením J300 dvakrát preplňovaný benzínový agregát 3.5 V6 s výkonom 415 koní a maximálnym krútiacim momentom 650 newtonmetrov. Aby Toyota ukázala, ako svojej novej pohonnej jednotke dôveruje, s len minimálnymi zmenami ju namontovala doprostred nového súťažného pickupu GR DKR Hilux T1+, ktorý sa už v januári postaví na štart rely Dakar 2022.

Kvôli predpisom triedy T1+ bol maximálny výkon auta obmedzený na 298 kW, teda 405 koní, zatiaľ čo najvyšší krútiaci moment nepatrne poskočil na 660 Nm. Toyota hovorí, že použila štandardné sériové turbodúchadlá a identický je tiež medzichladič stlačeného vzduchu, konštruktéri akurát pozmenili jeho umiestnenie a orientáciu.

V súlade s pravidlami bola zvýšená hmotnosť vozidla na 2000 kg a vývojové oddelenie zároveň predĺžilo dráhu pruženia z 280 na 350 mm. Zväčšil sa tiež priemer pneumatík z 32 na 37 palcov, pričom mohla narásť aj ich šírka z 245 na 320 milimetrov. Samotné gumy BFGoodrich All-Terrain T/A KOR2 sú obuté na 17-palcových hliníkových diskoch bez ďalšej povrchovej úpravy, čo podľa automobilky pomáha s chladením pri vysokej záťaži. A pomerne dôležitou zmenou je zníženie počtu rezervných kolies z troch na dve.

GR DKR Hilux má dĺžku 4810 mm, šírku 2300 mm, výšku 1890 mm a rázvor náprav 3140 mm. Spomínané hliníkové kolesá sú vpredu i vzadu zavesené na dvojitých lichobežníkových ramenách, a aby sme nezabudli, pohonná jednotka je spárovaná so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou značky Sadev prostredníctvom keramickej spojky so zdvojenou lamelou s priemerom 215 mm a výkon putuje na tri samosvorné diferenciály. Karoséria je kompletne vyrobená z kompozitu a okrem iného ukrýva palivovú nádrž na 540 litrov benzínu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov