Exteriér ohromil

Nový výzor prednej časti vozidla ma ohromil, už na jeho predstavení, masívna mriežka nárazníku a chýbajúca mriežka chladiča, pôsobia elegantne no zároveň aj agresívne. Celok prednej časti dopĺňajú Full LED technology svetlomety, ktoré svietili vynikajúco, či stretávačky alebo automatické diaľkové. Za svetlá veľká pochvala. Ďalšie oku lahodiace bola farba a tou bola v prípade testovaného modelu, EDU zelená, ktorá pekne zvýrazňovala krivky auta.  A keďže bolo Verso v najvyššej výbave tak malo  17palcové zliatinové disky, ktoré sú v tejto výbave štandardom. Či už budete Proace Verso využívať ako rodinné auto alebo ako pracovné na prevoz klientov, tak určite oceníte elektrické bočné posuvné dvere po oboch stranách a možnosti na ich otvorenie budete mať hneď 3 a to pomocou kľúča, potiahnutím kľučky alebo na palubnej doske pomocou tlačidla.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Ďalším plusom boli kufrové dvere, ktoré sa otvárali dohora, niekto by povedal, že je to nie je moc plus veď potrebujú veľa miesta na otvorenie, no na toto sa myslelo a Verso dostalo zadné otvárateľné okno, takže ak budete mať menej priestoru stačí si otvoriť okno a dokážete do zadnej časti naložiť aj nejakú tu batožinu. Testované vozidlo bolo vo verzií L2, čiže dlhší variant v rozmeroch 5331 x 2204 x 1910 mm (dĺžka x šírka x výška), svetlá výška je 150 mm a rázvor 3275 mmBočné dvere poskytnú otvor široký 933 mm a vysoký 1181, takže na nastúpenie poprípade naloženie detí je miesta dosť. Otvor zadných dverí je široký 1212 mm a vysoký 1181 mm, tu si však treba dávať pozor ak máte viac ako 182 cm na výšku tak hrozí že hlavou narazíte do otvorených dverí a to je za mňa mínus.

VIP interiér ?

Ako štandard vo výbave VIP je kožený interiér, teda sedačky o tie tu hlavne ide, je to 7 miestna verzia s tým, že v prednej časti dve sedačky v druhej rade dve kreslá a v tretej rade 3 miesta rozdelené na dvojľavicu a samostatnú sedačku. V každom rade sú sedačky veľmi pohodlné, ale vadila mi jedna vec, samotná koža v teplotách 30 plus sú sedačky rozohriaté a to v lete nie je úplne príjemné. V prednej rade boli sedačky s možnosťou vyhrievania a dokonca aj masáže, no namiesto masáže by som prijal vetranie a to iste aj v druhej rade, aj keď bola klíma vypeckovaná, zo sedačky som bol doslova mokrý a to nie je moc komfortné. Ďalšia vec na ktorú sa posádka sťažovala bolo slabé bočné vedenie v druhej a tretej rade sedačiek, no a v kombinácií s kožou, nič moc. 

Ale nie je to len zlé, veľkým plus je koľajnicové uchytenie sedačiek, vďaka ktorému vie mat druha aj tretia rada posádky luxusný priestor na sedenie a na nohy. V druhej rade dokonca tzv. lietadlový výklopný stolík s obrovským úložným priestorom, USB C porty na nabíjanie a pod sedačkou spolujazdca 230 V zástrčka a obe sedačky majú lakťové opierky po oboch stranách. Druhý rad sedadiel je doslova VIP sedenie. Úložné priestory pre posádku aj v bočných dverách a pre tretiu posádku držiaky na pitie po stranách. Čo však mne aj posádke chýbalo v celom aute, boli madlá na nastupovanie či v prednej ale aj zadnej časti sa budete musieť chytať sedačiek alebo vpredu volantu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Čo sa predného radu týka množstvo úložných priestorov na palubnej doske. A rovno tri zatvárateľné jeden v strede a dva pred spolujazdcom a aby toho nebolo málo tak na krajoch držiaky na pitie. Vo dverách samozrejme priestor na 1,5 litrovú fľašu plus dva menšie priestory. Spokojný som bol aj s 10“ prístrojovým digitálnym panelom, ten je jednoduchý, viete si v ňom nakonfigurovať 5 možných zobrazení a to čo vám majú ukazovať. Zaujímavosťou je to prepínanie zobrazení a to tlačidlom na palubnej doske, taký menší krok späť, ale fungovalo to a bolo to v dosahu, hneď za volantom.


V strede 10“ Toyota Pro Touch displej infotainmentu s bezdrôtovým Android auto a Apple Carplay pod ním bezdrôtová nabíjačka a nechýbali ani dva USB C konektory. Dvojzónovú klimatizáciu sa dalo nastaviť buď cez hardvérové ovládače pod displejom alebo aj v displeji, takže sa nikto nemôže sťažovať. Pre druhý a tretí rad je klimatizácia manuálna a nastavovať ju budú musieť sediaci v druhej rade. Verso je vybavené aj parkovacou 360 stupňovou kamerou, zadná kamera fungovala perfektne čistý obraz s dobrými farbami, no na pravej strane displeja sa vám zobrazí 360 – tka a tej trvá dosť dlho kým načíta obraz a doslova sa načítava tak ako cúvate čo bolo dosť nepoužiteľné. Nemôžem však opomenúť prémiové audio Tosca, ktoré hralo naozaj super, zložené zo zosilňovača, subwooferu, 4 výškových a 4 basových reprákov. Testované vozidlo dostalo aj príplatkovú výbavu Skyview a tou je dvojité panoramatické strešné sklo v hodnote 894 € bez DPH a štandardom je Webasto.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Motor a jazdné vlastnosti 

Verso je poháňané dobre známym dvojlitrovým štvorvalcom D – 4D o výkone  130 kW a 400 Nm už pri 2000 otáčkach a motor dokopy s 8 – stupňovou prevodovkou fungoval ako po masle. To sa prejavilo aj na spotrebe, na našom 3mixe sa mi podarilo zajazdiť za 7,4 l/100 km, čo je papierová spotreba a v kombinácií so 69 litrovou nádržou je tam potenciál na slušný dojazd. Ak by ste išli na dovolenku plne naložený a v tempe pod 120 km/h tak by sa vám podarilo prejsť cez 800 km.

 Čo ma však prekvapilo boli jazdné vlastnosti, v zákrutách auto pekne čitateľné, no kvôli uplávanému podvozku začne byt celkom rýchlo nedotáčavé, takže žiadne dynamické prejazdy zákrutami nehrozia. Na druhej strane uplávanosť podvozku si pochvaľovala posádka v druhej a tretej rade, tiež som si to skúsil a naozaj to vzadu bolo pohodlné, žiadne prenášanie otrasov do sedačiek, na dlhú cestu by som ja osobne volil druhý a tretí rad pre pohodlie. Nový Proace Verso začína na 27 525 € bez dph a to verzia COMBI, verzia VIP začína na 41 500 € bez dph a plus príplatková výbava Skyview 894 bez DPH. Navyše Toyota aktuálne ponúka predĺženú záruku na 5 rokov alebo 200 tisíc km.

Za mňa si Proace Verso zaslúži výbavu VIP aj s pár chybičkami ktoré má dostanete dobré vozidlo s luxusným priestorom pre zadnú posádku, so slušnými jazdnými vlastnosťami, spoľahlivým motorom a výbornou prevodovkou.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov