Prvý z rodiny Transit s pohonom PHEV

Transit Connect je posledný užitkáč značky, ktorý prešiel elektrifikáciou. Rovno dostal ako prvý pohon PHEV. Na rozhýbanie má 1,5-litrový zážihový motor EcoBoost a vysokonapäťový akumulátor s elektromotorom. Dokopy poskytujú výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment 350 Nm. Hnací agregát má 6 stupňový dvojspojkový automat. Ford Transit Connect má byť schopný prejsť až 110 km. V prípade potreby je možné akumulátor dobiť pomocou rýchlonabíjačky na jednosmerný prúd DC s výkonom 50 kW. Tiež je možne nabíjanie pomocou palubnej nabíjačky na striedavý prúd s výkonom AC 11 kW. K dispozícií sú tri elektrické režimy EV Now (len elektromotor), EV Auto (kombinácia elektromotoru a zážihového motoru) EV Later (ušetrenie elektrickej energie na neskôr, slúži na prejazd po diaľnici pre príchodom do mesta). Ďalšie možnosti pohonu ako alternatívu k PHEV môže byť 2,0-litrový vznetový EcoBlue. Ak vyberiete možnosť pohonu všetkých kolies, dostanete k 122 koní a 6 stupňovú manuálnu prevodovku, alebo 7 stupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku. Variant s výkonom 102 koní ma možnosť 6 stupňovej prevodovky s pohonom predných kolies, vďaka čomu dosiahne spotreby len 4,8l/100km.

Užitočný priestor 

Pre uspokojenie širokého spektra zákazníkov je možnosť krátkeho alebo dlhého rázvoru kolies v karosérií dvojmiestnej alebo päťmiestnej (kombi) dodávky. Ložný priestor tak môžete mať 3,1 m3 alebo 3,7 m3, podľa zvoleného rázvoru. Maximálne užitočné zaťaženie dosahuje 820 kg a ťažnú kapacitu 1500 kg (v závislosti od zvoleného variantu). V modeli kombi je nová koncepcia flexibilných sedadiel, vďaka ktorej rýchlo a ľahko zmeníte päťmiestne vozidlo na pracovnú dodávku. Sklopením sedadiel dopredu a nahor si zabezpečíte nákladný priestor z 2,5 m3 (L1) alebo 3,1 m3 (L2), pričom do modelu L2 vložíte dve europalety. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Interiér a pokročilé technológie

Ako šoféra vás hneď osloví 10-palcový digitálny prístrojový panela hneď vedľa neho 10-palcová farebná centrálna dotyková obrazovka s možnosťou pripojenia Connected Navigation. Dokopy vytvárajú štýlový produktívny digitálny kokpit. Samozrejme nebude chýbať ani Android Auto a Apple Carplay. Veľkou výhodou budú USB-C konektory s výkonom 45 wattov, v ktorých môžete nabíjať aj notebooky alebo prenosné náradie. Určite poteší aj vyhrievaný volant a možnosť vyhrievaných predných sedadiel s certifikátom AGR v rámci kampane za zdravý chrbát. Chýbať nesmú asistenčné systémy vodiča ako napríklad autonómne núdzove brzdenie s funkciou upozornenia na hroziacu čelnú zrážku, asistent riadenia pri únikových manévroch či asistent jazdy na križovatkách. Okrem nich bude k dispozícií výstražný systém bezpečného vystupovania z vozidla a Pro Trailer Backup Assist ( pomoc pri cúvaní s vozíkom). Na Slovensku bude Transit Connect dostupný vo verzii Trend, ako dodávka alebo kombi. Prvé kusy sa začnú vyrábať na jar tohto roku a verím tomu, že sa máme načo tešiť.

Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 2 obrázkov