Keď na konci roka 2023 strhlo vedenie koncernu Daimler Truck plachtu z dlho očakávanej elektrickej novinky eActros 600, mnohí onemeli úžasom. Nie z elektrického pohonu, či jeho výkonov. Zaujal predovšetkým pokrokový dizajn jeho kabíny. Futuristicky tvarované čelo, plynulo nadväzujúce boky, či aerodynamické krídelka všade možne dokazovali, že prioritou konštruktérov a dizajnérov neboli ani tak atraktívne tvary, ako skôr efektívne obtekanie vzduchu a zníženie aerodynamických odporov, ktoré sú pre elektrické autá kľúčové. Veľmi dobrú službu však dokážu urobiť aj pri naftových diaľkových ťahačoch.

Nová kabína dokáže v praxi znížiť spotrebu až o 3 %. Pri diaľkových ťahačoch ide o významnú hodnotu. Výrazne sa znížil aj počet chladiacich otvorov v nárazníku.

Aerodynamická vlajková loď

Mercedes-Benz Actros L zaujal hneď po príchode na trh pozíciu vlajkovej lode prémiových naftových ťahačov. Šlo skrátka o to najlepšie, čo mal Daimler Truck k dispozícii. Ukážku možností a auto pre najnáročnejších klientov. Aby si však svoju pozíciu udržal aj v dnešnej dobe poznačenej rýchlym technologickým vývojom a nástupom elektrických modelov, výrobca sa rozhodol vybaviť aj Actros L novou aerodynamickou kabínou ProCabin. Tento krok samozrejme nie je samoúčelný, podľa automobilky totiž nová kabína zníži prevádzkovú spotrebu nových naftových ťahačov Actros L až o 3 %, čo pri ich plánovanej životnosti predstavuje významné množstvo ušetreného paliva. Novinku je možné objednávať od apríla 2024, pričom k prvým zákazníkom sa vynovená vlajková loď Actros L dostane na konci roka 2024.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Daimler Truck