Že je Tatra 815 v niektorých častiach zemegule naďalej veľmi populárna, vás asi neprekvapí. Jej schopnosti v ťažkom teréne i talent starých pohonných jednotiek zvládať extrémne klimatické podmienky sú legendárne. Nie všetci však vedia, že sa tento stroj stále vyrába a dokonca si môžete objednať i pôvodné vzduchom chladené motory.

Dôkazom je aj táto nová 815 predaná austrálskym zastúpením Tatry zákazníkovi, ktorý pôsobí v ťažobnom priemysle. A ako priznáva i klient, vzduchom chladený osemvalec tohto auta výborne funguje v horúcom podnebí a zabezpečuje spoľahlivú a bezproblémovú prevádzku.

Zásobník technických kvapalín

Presný účel tohto auta ani konkrétny názov firmy nepoznáme, vieme ale, že Tatra odišla do juhovýchodnej časti Austrálie a má slúžiť ako technické vozidlo prevážajúce kvapaliny pre ťažké banské stroje. Či ide o hydraulický olej, naftu alebo iné náplne, vážne netušíme, zásobníky kopřivnického automobilu však majú objem 22 tisíc litrov.

Celkovo 48 ton vážiaca „novinka“ má samozrejme centrálnu nosnú rúru, výkyvné polonápravy a navyše tiež usporiadanie 8x8. Jej pohon zabezpečuje 12,7-litrový preplňovaný vidlicový osemvalec s maximálnym výkonom 442 koní a najvyšším krútiacim momentom 2100 newtonmetrov, ktoré násobí a prenáša na všetky štyri nápravy automatická prevodovka Allison.

Čo je na tejto Tatre 815 V8 ešte zaujímavé? Určite bezpečnostná úprava podľa austrálskej normy MDG 15, ktorá okrem iného rieši aj ochranu kabíny pred rozdrvením ťažkými kameňmi či iným potenciálne nebezpečným nákladom. Všimnite si tú prídavnú striešku a pochopíte, o čom je reč, ak vám tento detail náhodou unikol. 

A takmer povinnou časťou výbavy je tiež bezpečnostný rám nad pochrómovaným predným oceľovým nárazníkom, ktorý chráni kabínu i posádku pri strete s divokými zvieratami na dlhých cestách v divočine.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov