Stalo sa vám niekedy, že ste si chceli v sobotu či nedeľu ráno pospať trochu dlhšie, ale smetiari na to mali trochu iný názor? Niektorým z nás relatívne často a nie je to žiadna slasť. S nepríjemným budíčkom by však minimálne v uliciach, kde bude slúžiť novinka Mercedesu, mohol byť koniec. Síce vám nemôžeme zaručiť, že smetiari nebudú robiť rámus pri presúvaní kontajnerov, v každom prípade by vás však nemusel prebudiť pohon ich stroja.

Dotyčnou novinkou je samozrejme elektrický Mercedes eEconic, ktorý momentálne podstupuje finálnu fázu testovania pred spustením sériovej produkcie. A ak sa trochu orientujete v produktovom portfóliu nemeckej firmy, asi budete aj bez napovedania vedieť, odkiaľ (ako sa hovorí) fúka vietor.

eEconic

Vozidlo je pochopiteľne postavené na základoch druhej generácie modelu Econic s nízkou kabínou, ktorá je vo výrobe už od roku 2013. Tá bola až doteraz poháňaná výlučne 7,7-litrovým naftovým radovým šesťvalcom OM 936 s výkonom od 272 do 354 koní, v kombinácii so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Koncern Daimler priznáva, že vyvíja Mercedes eEconic predovšetkým ako smetiarske vozidlo, nedá sa ale vylúčiť, že časom pre neho nájde v rámci komunálnych služieb aj iné využitie. Firma zároveň tvrdí, že technika auta bude zostavená tak, aby väčšinu jázd dokázalo absolvovať bez priebežného nabíjania, aj keď o tom bude rozhodovať skôr plánovanie trás a práce než reálna kapacita bateriek.

eEconic

Takmer 550 elektrických koní

Základom nízkopodlažného modelu je architektúra eActrosu, takže tu máme dva vodou chladené elektromotory s celkovým výkonom 449 koní, ktoré však budú schopné krátkodobo vyprodukovať až 544 koní. O napájanie pohonných jednotiek sa postarajú tri akumulátorové pakety s celkovou kapacitou 315 kWh, čo je približný ekvivalent 92 litrov nafty.

Maximálna hmotnosť Mercedesu eEconic má byť 27 ton, dostupný bude v konfigurácii 6x2 a jeho batérie bude možné dobíjať maximálnym výkonom 160 kW. To okrem iného znamená, že v ideálnom prípade by vozidlo mohlo byť po službe a s vybitými baterkami opäť akcieschopné zhruba o dve hodiny. Sériová výroba novinky je naplánovaná na druhú polovicu roka 2022 a celkom by nás zaujímalo, o koľko bude jej cena vyššia v porovnaní so štandardným naftovým modelom Econic. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdroj: Mercedes