Ani výrobcovia traktorov to dnes nemajú ľahké. Konkurencia je veľká a nároky užívateľov narastajú rýchlejšie, než by sa mohlo zdať. Spolu s tým narastá tlak na ceny a tak musia producenti neraz doslova čarovať. Do toho všetkého vstupujú nové legislatívne požiadavky na bezpečnosť a emisie a tak dnes dokážu prežiť len hráči s dostatočným finančným zázemím potrebným na prekrytie finančných výkyvov. To sa samozrejme odrazilo aj na aktuálnej pozícii tradičného českého výrobcu traktorov značky Zetor. Presunutie časti aktivít do Indie však spoločnosti pomohlo a tá medzitým vyvinula úplne nový model. Zetor radu 6 je novinka, do ktorej vkladajú veľké nádeje.

Ašpirant

"Rad 6 je naším zatiaľ najambicióznejším produktom, ktorým nadväzujeme na takmer 80-ročnú tradíciu výroby traktorov. S hrdosťou potvrdzujem, že sériová výroba beží a evidujeme prvé objednávky od našich obchodných partnerov. Navyše prvé reakcie z trhu aj z prezentácií naprieč obchodnou sieťou sú veľmi pozitívne," hovorí Róbert Harman, výkonný riaditeľ. Účasť v prestížnej súťaži  Tractor of the Year 2025  je ďalším krokom, ktorým Zetor potvrdzuje svoje produktové ambície a technický pokrok. V závere júna 2025 prezentoval brnenský tím 26 porotcom z 25 krajín novinku a jej prínos farmárom. V auguste čakajú Rad 6 praktické ukážky a testy. "Byť znovu medzi európskou elitou je pre Zetor obrovská česť a ocenenie práce celého vývojového tímu aj všetkých zamestnancov. Posledné roky neboli pre značku jednoduché, ale teraz veríme, že otvárame novú kapitolu a Zetor vraciame tam, kam patrí, medzi rešpektovaných a dôveryhodných výrobcov poľnohospodárskej techniky,“ hovorí Adam Žert, marketingový riaditeľ Zetor Tractors. Výsledky súťaže porota prezradí v priebehu medzinárodného veľtrhu Agritechnica konanej v novembri 2025 v nemeckom Hannoveri.

Len pre zopakovanie, na jeho pohon slúži naftový štvorvalec Deutz 4.1 Stage V s objemom valcov 4,1 l a maximálnym výkonom 125 kW (170 k). Samozrejme plní najnovšie emisné predpisy a na znižovanie emisií využíva aj vstrekovanie močoviny do výfukových plynov. Na prenos výkonu používa prevodovku ZF TPT 16 Powershift s možnosťou radenia pod záťažou. Radenie hlavných prevodových stupňov prebieha manuálne cez radiacu páku, násobič je ovládaný automaticky a reverzácia elektrohydraulicky. Robustnejšia konštrukcia prevodovky navyše umožní zvýšiť zaťaženie zadnej nápravy na 8,5 tony, užitočné zaťaženie traktora sa pohybuje okolo 5 t pri celkovej hmotnosti 11,5 t. Séria 6 ponúka aj výkonný hydraulický systém s axiálnym piestovým čerpadlom s prietokom 120 l/min. Zadný trojbodový záves má nosnosť až 9,7 tony a predné TBZ zvládne 3,5 tony. Jeho maximálna rýchlosť je 40 km/h.