Vývoj autobusu Škoda 706 RTO brali vo Vysokom Mýte veľmi vážne a štátne organizácie doň investovali nemálo peňazí. Odrazilo sa to nielen na jeho výrazne zmodernizovanej konštrukcii (v princípe šlo o ďalší vývojový stupeň predchádzajúcej Škody 706 RO), ale aj na prelomovom dizajne (1956), ktorý patril v čase príchodu Š 706 RTO do výroby medzi to najatraktívnejšie vo svete autobusov. Návrhári dokonca zašli tak ďaleko, že vizuálne odlíšili jej diaľkovú verziu od linkovej a mestskej aj vizuálne. Konkrétne zasklením strešných oblúkov presvetľujúcich luxusnejší interiér verzií RTO-LUX. Menej známou skutočnosťou však je, že skla malo byť na diaľkových verziách ešte viac.

Pojazdné akvárium

Diaľková verzia Škoda 706 RTO-LUX mala byť skutočnou výkladnou skriňou československého autobusového priemyslu. Pri jeho konštrukcii a tvarovom riešení preto konštruktéri a návrhári uplatnili maximum svojich skúseností a autobus navrhli tak, aby v mnohých parametroch prekonával aj vtedajšiu konkurenciu z vyspelejšej časti Európy. Vedeli ste, že pri verzii RTO-LUX sa pôvodne počítalo dokonca s hydropneumatickým odpružením? Rovnako zaujímavá je však aj skutočnosť, že sa počítalo aj s presklenou strechou nad vodičom a spolujazdcom. Do interiéru by to prinieslo viac denného svetla a tvar ďalších „okien“ pekne ladil s presklenými strešnými oblúkmi. A hoci toto riešenie zožalo pri premiére autobusu kdekoľvek v Európe veľký úspech, nakoniec sa, rovnako ako hydropneumatické pruženie, do sériovej výroby nedostalo. Dôvod nie je ťažké uhádnuť. Dodatočné presklenie neúmerne zvyšovalo prácnosť výroby, zvyšovalo náročnosť na logistiku a dvíhalo výrobnú cenu autobusu nad úroveň, ktorú bol štát pri hromadnej výrobe ochotný akceptovať. Aby však republika ukázala, že také niečo dokáže vyrobiť, presklená strecha nad vodičom a spolujazdcom sa ukázala na niekoľkých verziách určených výlučne na propagačné účely. Treba však uznať, že aj bez dodatočného presklenia mala Škoda 706 RTO-LUX svoje nesporné čaro.

Legendárny "Bruselák" mal síce presklenie aj nad vodičom a spolujazdcom, no do sériovej výroby sa nedostal. Slúžil ako propagačné vozidlo a ukážka schopností Karosy Vysoké Mýto.