Segment pracovných áut je stále živý. Ako sme však už neraz spomínali, ide o veľmi špecifickú časť trhu s novými autami a každý kontinent k nej prostupuje inak. Kým v USA kraľujú veľké pickupy, v Európe máme všade menej miesta a tomu sú prispôsobené aj menšie rozmery pracovných áut. Bez zaujímavosti však nie je fakt, že stredne veľkým pickupom sa začína veľmi dariť aj v spomínanej Amerike a tak miestni výrobcovia držia vo výrobe hneď niekoľko veľkostí áut s pracovnou korbou. K tým menším sa onedlho zaradí aj novinka koncernu Stellantis.

Američan s európskymi koreňmi

Globalizácia automobilového sveta sa prejavuje hneď v niekoľkých rovinách. Jednou z nich je aj spolupráca viacerých automobiliek, či koncernov pri výrobe áut a vzájomné zdieľanie techniky. To nielen urýchľuje vývoj, ale aj zjednodušuje logistiku a najmä znižuje predajnú cenu, z čoho nakoniec vyťažia nielen automobilky, ale aj koncoví zákazníci. Dobrým príkladom je nový RAM Dakota Nightfall. Je produktom koncernu Stellantis a tak asi neprekvapí, že technické základy zdieľa s ostatnými stredne veľkými pickupmi z koncernu. Že vám to nič nehovorí? Konkrétne s Peugeotom Landtrack a Fiatom Titano (ich základy pochádzajú paradoxne z čínskych modelov). A s tým súvisí aj použitý motor. Hoci totiž ide o americký model, pod kapotou bude mať európsky naftový štvorvalec 2.2 MultiJet (147 kW/200 k). Auto je zatiaľ vo fáze konceptu, no ako prezradil RAM, je prakticky pripravené pre sériovú výrobu. Či sa pripravuje aj verzia pre trhy EÚ, koncern Stellantis zatiaľ neprezradil.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov