Segment pracovných áut je stále živý. Ako sme však už neraz spomínali, ide o veľmi špecifickú časť trhu s novými autami a každý kontinent k nej prostupuje inak. Kým v USA kraľujú veľké pickupy, v Európe máme všade menej miesta a tomu sú prispôsobené aj menšie rozmery pracovných áut. Bez zaujímavosti však nie je fakt, že stredne veľkým pickupom sa začína veľmi dariť aj v spomínanej Amerike a tak miestni výrobcovia držia vo výrobe hneď niekoľko veľkostí áut s pracovnou korbou. K tým menším sa onedlho zaradí aj novinka koncernu Stellantis.
Američan s európskymi koreňmi
Globalizácia automobilového sveta sa prejavuje hneď v niekoľkých rovinách. Jednou z nich je aj spolupráca viacerých automobiliek, či koncernov pri výrobe áut a vzájomné zdieľanie techniky. To nielen urýchľuje vývoj, ale aj zjednodušuje logistiku a najmä znižuje predajnú cenu, z čoho nakoniec vyťažia nielen automobilky, ale aj koncoví zákazníci. Dobrým príkladom je nový RAM Dakota Nightfall. Je produktom koncernu Stellantis a tak asi neprekvapí, že technické základy zdieľa s ostatnými stredne veľkými pickupmi z koncernu. Že vám to nič nehovorí? Konkrétne s Peugeotom Landtrack a Fiatom Titano (ich základy pochádzajú paradoxne z čínskych modelov). A s tým súvisí aj použitý motor. Hoci totiž ide o americký model, pod kapotou bude mať európsky naftový štvorvalec 2.2 MultiJet (147 kW/200 k). Auto je zatiaľ vo fáze konceptu, no ako prezradil RAM, je prakticky pripravené pre sériovú výrobu. Či sa pripravuje aj verzia pre trhy EÚ, koncern Stellantis zatiaľ neprezradil.