Ceny súčasných nových áut sa vplyvom viacerých faktorov vyšplhali do kedysi nemysliteľných výšin a okrem všadeprítomnej inflácie odrážajú nielen zvyšujúce sa ceny vstupov, ale aj vyššiu povinnú výbavu a náročnú technológiu ich výroby. Americký Startup uvádzajúci novú značku Slate chce však priniesť zmenu a ukazuje nový prístup, vďaka ktorému sa má na trhu reálne objaviť dostupné pracovné auto. A z neho bude možné jednoduchými postupmi odvodiť niekoľko ďalších atraktívnych verzií.

Pod 20 litrov

Najsledovanejším parametrom novinky menom Slate je pochopiteľne cena. Práve tá je jej hlavným argumentom v boji s konkurenciou. A podľa predstaviteľov výrobcu sa má aj po započítaní dotácií dostať pod hranicu 20 000 USD. Ako hovoria, chcú Američanom priniesť dostupné auto. Veľmi zaujímavý je aj koncept príplatkovej výbavy. Základná verzia totiž obsahuje len to najnevyhnutnejšie a ostatné položky sa dajú objednávať jednotlivo a prakticky bez obmedzení. A aby si svoje auto vedeli zákazníci opravovať svojpomocne, Slate kompletne sprístupňuje aj servisné manuály a postupy.

K dispozícii budú dve sady NMC batérií s kapacitou 53 alebo 84 kWh. Na pohon má slúžiť trakčný elektromotor s max. výkonom 150 kW (204 k) prenášajúci výkon výlučne na zadné kolesá. Novinka sa má k prvým zákazníkom dostať v priebehu roka 2026. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: Slate Auto