Je to zaujímavé, ale aj automobilový priemysel prechádza rôznymi fázami a poznaním. Kým pred časom sme tu mali vlnu globálnych modelov, teda jedného technického základu pre celý svet a v detailoch sa autá upravovali pre potreby jednotlivých regiónov, evidentne existujú segmenty, kde sa oplatí viac prispôsobiť potrebám miestnych zákazníkov. Automobilka Volkswagen sa rozhodla mohutne zainvestovať do svojej vývojovej a výrobnej infraštruktúry v Južnej Amerike a začala s vývojom nástupcu aktuálneho VW Amarok pre latinskoamerické trhy.
Južná Amerika je svet sám pre seba
„Regionálny rast a lokalizácia sú dôležitými prvkami nášho globálneho plánu do budúcnosti. Táto investícia posilňuje našu pozíciu v regióne, ktorý je pre značku Volkswagen strategicky dôležitý. Nový Amarok vyvinieme, navrhneme a vyrobíme v Južnej Amerike pre Južnú Ameriku. To znamená, že bude dokonale zladený so špecifickými potrebami našich zákazníkov na tomto trhu,“ povedal Thomas Schäfer, generálny riaditeľ značky Volkswagen. Zatiaľ čo nový VW Amarok vyvinú kompletne v Južnej Amerike a budú ho tu pre lokálne trhy aj vyrábať, existujúce partnerstvá pre výrobu Amaroku v Južnej Afrike zostanú v platnosti. Volkswagen tak bude naďalej zabezpečovať spoľahlivé dodávky vozidiel na medzinárodné trhy a zároveň bude presadzovať lokálnu produktovú stratégiu prispôsobenú potrebám jednotlivých trhov. „Amarok je symbolom sily Volkswagenu v Argentíne. Je kľúčovým prvkom histórie značky v krajine, neoddeliteľnou súčasťou našej súčasnosti a bude ním aj v budúcnosti. Nový model spojí dizajn a DNA Volkswagenu, podloženom 15 rokmi skúseností a viac ako 770 000 vozidlami Amarok vyrobenými v našom závode v Pacheco, s najmodernejším softvérom a pokročilou technológiou. Výsledkom čoho bude prelomový a konkurencieschopný produkt pre moderný trh,“ doplnil Marcellus Puig, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Volkswagen Argentina. Novinka pre trhy Latinskej Ameriky sa má objaviť v roku 2027.
zdroj: Volkswagen Media