Pracovné pickupy to nikdy nemali jednoduché. Od rána do večera vozia na korbách všetko možné, zdolávajú cesty aj horšie terény a ich majitelia sa s nimi väčšinou nijak nepárajú. Komfort ani výbava tu nehrajú až tak dôležitú úlohu ako odlnosť a spoľahlivosť. Reč je samozrejme o skutočných pracovných verziách, nie vrcholných modeloch určených skôr na predvádzanie sa, či aktívne trávenie voľného času. Ford teraz využil praktické skúsenosti zo svojho programu F-Series Super Duty a podľa požiadaviek prevádzkovateľov pripravil nový, extra odolný model Ford Ranger Super Duty.
Zmeny pod kapotou, aj na podvozku
„Vypočuli sme si, čo nám hovorili najťažšie pracujúci prevádzkovatelia modelov Ranger. Chceme, aby boli produktívnejší, vyvinuli sme preto Ranger s odolným hardvérom a vylepšeniami zvyšujúcimi odolnosť a uľahčujúcimi prácu s Rangerom,“ povedal Jim Baumbick, viceprezident pre pokročilý vývoj produktov, plánovanie cyklov a programy spoločnosti Ford Motor Company. „Posúvame globálne možnosti stredne veľkých nákladných vozidiel na úplne novú úroveň, nové riešenia pritom ponúkame priamo z továrne,“ doplnil Baumbick. Reč je o verzii Ranger Super Duty s masívnejším podvozkom, silnejšími diferenciálmi, prevodovkami, s pevnejším uchytením kolies pomocou väčších skrutiek, upraveným pružením aj tlmením a najmä pevnejším rámom pripraveným na vyššiu námahu. Spolu s tým súvisí aj možnosť ťahať brzdené prívesy ťažké až 4,5 t. Motor dostal lepšie dimenzované chladenie pripravené na dlhodobú záťaž a celý podvozok má zospodu kompletné pancierovanie. Zaujímavosťou je aj integrovaná váha, ktorá dokáže pomocou senzorov v jednotlivých kolesách presne určiť rozloženie nákladu na korbe a zároveň predísť preťaženiu auta. Spolupracuje aj s ťažným zariadením a nepriamo kontroluje aj rozloženie nákladu na prívese. Na zahodenie nie je ani palivová nádrž zväčšená na 130 l.
Na pohon auta slúži motor 3.0 V6, ktorý plní najnovšiu emisnú normu Euro 6.2. Je tak pripravený na globálne nasadenie. Na ktorých trhoch sa novinka objaví, zatiaľ Ford presne nešpecifikoval, je však pripravený aj pre trhy EÚ. Ako prvá príde na rad Austrália, kde celý projekt vznikol.
zdroj: Ford