Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Extravagantný exteriér

Už na pohľad Ford Ranger Wildtrak X osloví, farba Cyber Orange doslova vykrikuje, no a k nej všetky doplnky v asfaltovej čiernej farbe dopĺňajú celok. Okrem farby sa hneď ukazuje mriežka chladiča s prídavnými LED svetlami popri dynamických Matrix LED svetlách (+2 388 eur), ktoré presvietia aj najväčšiu tmu. Okrem čierneho loga Ford aj čierne logo Ranger na kapote a predok dotvára hliníková výstuha predného nárazníku. Po stranách vozidla sú výrazné čierne lemy blatníkov spolu s pogumovaným nášľapným schodíkom a na bočných dverách čierny nápis Wildtrak X. 17 palcové čierne disky z ľahkých zliatin na All terrain pneumatikách v rozmeroch 265/70. Zaujímavou príplatkovou výbavou exteriéru je sada Flexi Rack (+ 2868 eur), ktorá je zložená z posuvných strešných lyžín a posuvného sportsbaru. Ten sa nachádza na korbe a dokážete si ho posúvať po celej jeho šírke a slúži na nosenie dlhých ťažkých predmetov.

Rozmery sú rovnaké ako pri ostatných Rangeroch 5350 x 2208 x 1886 mm (dĺžka x šírka x výška) s tým že Wildtrak X je vyšší o 26mm oproti verzií Wildtrak a to vďaka vysokovýkonným tlmičom Bilstein, ktoré dokážu sledovať svoju dráhu a prispôsobiť tlmiaci výkon jazdným podmienkam či už na ceste alebo mimo nej. Rozmery korby sa tiež nemenili ostali identické ako pri ostatných súrodencoch, 1613 x 1413 (dĺžka x šírka) a unesie 982 kg. Samozrejme nemohla chýbať elektrická roletka na korbe, ktorá je za príplatok (2988 eur).  A na konci nájdete ťažné zariadenie, na ktorom dokážete potiahnuť až 3500 kg. No tá najdôležitejšie zmena sú nájazdové uhly, ktoré Wildtrak X dokáže prejsť. Vpredu je to 30 stupňov, v strede je 21 stupňov a v zadnej časti pri zapojenom ťažnom zariadení 25,6.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

K autu ladený interiér

Interiér Rangerov dobre poznáme z iných verzií, ten najväčší rozdiel je v tom, že Wildtrak X má interiér prešívaný vo farbe laku. Na sedačkách veľké logo Wildtrak X a prístrojová doska je potiahnutá Alcantarou. Inak rovnaký interiér pohodlné kožené sedačky, ktoré majú veľké mínus že nemôžu byť vetrané, takže v lete buď klíma naplno alebo sa budete potiť. Ale okrem toho nemôžem na interiér povedať zlého slova, doslova naprataný všetkým možným. Z pohľadu šoféra parádny volant s multifunkčnými fyzickými tlačidlami, za volantom 8 palcový digitálny prístrojový panel, ktorý klasicky ponúka množstvo nastavení a prispôsobení, s krásnymi animáciami pri zmene jazdných režimov. No ešte stále si na ňom nedokážete pustiť navigáciu, tú si pustíte na 12 palcovom dotykovom displeji infotainmentu SYNC 4. Ten vám ponúkne ďalších XY možností, či už nastavení vozidla, navigáciu, rádio, bezdrôtový Android Auto a AppleCar Play a samozrejme Offroadový display, ktorý vám poskytne pohľad z prednej kamery, náklony a možnosti nastavenia pohonu. Aj Wildtrak X je vybavený pohonom e-4WD a k nemu aj možnosť zamknutia diferenciálu, ale ak si pohon necháte v možnosti 4A tak auto si dokáže meniť pohon samostatne podľa jazdných podmienok a vďaka funkcií Autolock, si dokáže meniť jazdné štýly samostatne.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

V interiéri nechýbajú ani porty na nabíjanie, dva nájdete pod prístrojovou doskou hneď vedľa bezdrôtovej nabíjačky a dva ďalšie nájdete v zadnej časti vozidla. Obrovské množstvo odkladacích priestorov, vo dverách kde si môžete odložiť jednu veľkú a jednu malú fľašu, dva cup holdre sú medzi prednými sedačkami spolu s úložným priestorom pod lakťovou opierkou, pred spolujazdcom klasický kastlík a menší odkladací priestor na vrchu prístrojovej dosky, ktorý je uzatvárateľný, vhodný na papiere alebo malé predmety. Zadnú lavicu dokážete vyklopiť a nájdete pod ňou úložný priestor no od výroby je tam uložený trojuholník, hever, lano a sada na výmenu kolesa. Zadnú opierku dokážete tiež sklopiť , v prípade že by ste potrebovali niečo menšie preniesť. Posed pre zadnú posádku je tiež príjemný lavica je dostatočne široká a pohodlná aj na dlhšiu cestu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Pohon a jazdné vlastnosti

Také menšie sklamanie na začiatku týždňa pre mňa, keď som zistil, že Wildtrak X má pod kapotou len 4 valcoví Bi-Turbo Diesel s výkonom 151 kW (205 koni) a krútiacim momentom 500 Nm od 1750 otáčok a je spojený s dobre známou 10 stupňovou automatickou prevodovkou. Bolo to pre mňa sklamanie ale len na chvíľu, pretože počas bežnej jazdy motor skoro nebolo počuť a mal príjemnú spotrebu na také veľké auto a najväčšie prekvapenie bolo keď sme sa presunuli mimo cestu. Okrem samotného motora, veľký podiel na parádnych jazdných vlastnostiach majú už spomínané vysokovýkonné tlmiče Bilstein. Sú nastavené tuhšie, takže na ceste je cítiť každý hrboľ alebo nerovnosť no nie je to nekomfortné, ale ich pravá tvár a sila sa ukáže práve mimo cesty v off-roade, kde dokážu poskytnúť to najviac so seba a vy máte výbornú spätnú väzbu od vozidla aj v náročnom teréne a už spomínané zvýšenie o 26 mm. V kombinácií s AT pneumatikami som našiel v off-roadovom areáli na Slovakiaringu len dve prekážky, ktoré Wildtrak X nezvládol a bolo to z dôvodu 21 stupňov prejazdového uhla.

Inak na bežnej ceste sa mi jazdilo super, mne osobne vôbec nevadilo, že podvozok je nastavený tuhšie. Ale vďaka tomu vozidlo na tých vysokých AT pneumatikách lepšie sedelo aj v zákrutách. Na našom 3-mixe sa mi podarilo zajazdiť za 8,9 l/100 km, no ak budete jazdiť v meste tak uvidíte aj menšie číslo spotreby. Cena Wildtraku X začína na 47 590 eur bez DPH no s príplatkovou výbavou sa vyšplhala na 56 510 eur. Za tú cenu získate naozaj všestranné vozidlo na bežné jazdenie, na prácu no a na zábavu, na ktorú sa samotný Wildtrak X bude veľmi tešiť. Je to vozidlo priamo z výroby na ktorom nemusíte nič meniť a v teréne sa nezahanbíte.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 13 obrázkov