Test Green Truck každoročne organizujú časopisy Trucker a VerkehrsRundschau. Po prvýkrát to bolo v roku 2011 a odvtedy sa test konal už štrnásťkrát, Scania doteraz získala celkovo deväť víťazstiev, štyri druhé miesta a jedno piate miesto. „Áno, to piate miesto, to bolo dávno predtým, ako som sa ujal svojej funkcie,“ hovorí s úsmevom Stefan Dorski, senior viceprezident a vedúci divízie Scania Trucks. „Ale vážne, v spoločnosti Scania sme veľmi hrdí a šťastní, že sme opäť získali titul najefektívnejšieho diaľkového nákladného vozidla na svete. Nižšia spotreba paliva znamená, že naše nákladné autá významne prispievajú k znižovaniu emisií CO2, keďže svetová doprava stále vo veľkej miere závisí od spaľovacích motorov," dopĺňa Dorski.

Víťaza môžete mať aj doma

Najlepšie nákladné vozidlo v teste sa určuje podľa vzorca zahŕňajúceho všetky dôležité aspekty efektívnej a udržateľnej dopravy. Hodnotí spotrebu paliva, priemernú rýchlosť, množstvo použitého AdBlue a hmotnosť auta (čím ľahšie, tým lepšie). Testovanie prebieha na rôznych typoch ciest v oblasti Mníchova. Na všetko dohliadajú organizátori a zamestnanci zúčastnených výrobcov, pričom sa vždy sa používa referenčné vozidlo, ktoré kompenzuje meniace sa podmienky, ako je protivietor, dážď alebo teplota.

Scania bola zároveň najľahším ťahačom v tohtoročnom teste Green Truck.

Pri podrobnejšom pohľade na reálne údaje použité vo vzorci Green Truck sa ukazuje, že na 100 km predstavuje priemerný rozdiel Scanie oproti druhému v poradí 0,41 litra paliva. Pri úvahe, že diaľkové nákladné vozidlo najazdí ročne približne 150 000 km, je na tom Scania o viac než 600 litrov ročne lepšie než najbližší konkurent. Nákladná Scania bola s hmotnosťou 7040 kg zároveň najľahším vozidlom a dosiahlo najvyššiu priemernú rýchlosť – 79,70 km/h. „Víťazstvo v súťaži Green Truck znamená mať najlepšiu ponuku na trhu,“ hovorí ďalej Stefan Dorski. „Vozidlo ako víťazný model 460 R si navyše môže ktokoľvek okamžite objednať," dopĺňa na záver Dorski.

zdroj: Scania