Novinka bude v Európe dostupná od leta 2022 a Toyota dodáva, že výhradne so štvordverovou päťsedadlovou kabínou Double Cab. Koľko si budú díleri za toto auto účtovať, momentálne netušíme. Vieme vám ale povedať, čo za svoje peniaze dostanete.

V prvom rade vám môžeme s potešením prezradiť, že skutočne nejde len o pár drobných exteriérových zmien, ale na fotografiách vidíte automobil, ktorý prešiel pomerne komplexnou úpravou. Asi k najdôležitejším novým konštrukčným prvkom patria jednoplášťové tlmiče kombinované s novými prednými pružinami.

V zásade sú nové i zadné listové perá, ktoré prešli významnou úpravou pri nedávnom facelifte Hiluxu, keď ich konštruktéri Toyoty predĺžili a použili pevnejšie silentbloky. Práve túto výbavu dostanete i v prípade nákupu prevedenia GR Sport, a aby ste nezabudli, čo je na podvozku nového, automobilka vám spomínané tlmiče dodá nalakované v červenej farbe.

Je to na niečo dobré? Samotný krikľavejší odtieň samozrejme nie je, ale Toyota sľubuje lepšiu ovládateľnosť, dokonalejšiu kontrolu pohybov karosérie a zníženie vysokofrekvenčných vibrácií pri jazde po ostrých nerovnostiach.

Pod kapotou "starý" známy

Pretože novinka vychádza z vrcholného Hiluxu, pod prednou kapotou nájdete 2,8-litrový preplňovaný naftový štvorvalec D-4D nedávno prevzatý z modelu Land Cruiser, ktorý produkuje 204 koní pri 3000 až 3400 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 500 newtonmetrov dostupný od 1600 do 2800 ot./min.

V kombinácii so sériovo dodávanou šesťstupňovou automatickou prevodovkou Hilux GR Sport dokáže zrýchliť z nuly na stovku za 10,7 sekundy a rozbehnúť sa na 175 kilometrov za hodinu. Aby sme nezabudli, bez príplatku máte i zadný samosvorný diferenciál.

Aby ste vylepšený model ľahko rozpoznali na ceste či v teréne, automobilka pri úprave jeho dizajnu použila na novej čiernej maske nápis TOYOTA namiesto loga. Je to samozrejme odkaz na Hilux štvrtej generácie z osemdesiatych rokov.

K tomu dostanete 17-palcové disky, terénne pneumatiky, upravené rámiky predných hmloviek a potom hromadu čiernych detailov (kryty vonkajších spätných zrkadiel, kľučky dverí, lemy blatníkov...), ktoré nahradili pôvodné chrómované prvky. K tomu na karosérii nájdete pár diskrétnych štítkov GR Sport a stojí za to pripomenúť, že auto stále zvláda príves s hmotnosťou 3,5 tony a na korbe odvezie tonu čohokoľve.

V interiéri nájdete nové športové predné sedadlá čalúnené čiernou kožou v kombinácii s čierno-červeným semišom a kontrastným prešívaním, k tomu opäť logá GR Sport, hliníkové pedále, modré osvetlenie priestoru dverí a celkom neprehliadnuteľnú červenú lištu tiahnucu sa cez celú šírku palubnej dosky. Súčasne máte v cene štartovacie tlačidlo, dvojzónovú automatickú klimatizáciu a na niektorých trhoch tiež kompletne diódové svetlá. Či aj na Slovensku, vám prezradíme hneď potom, ako sa nám do rúk dostane náš lokálny cenník.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Toyota