Nové modely talianskej značky sa začnú čoskoro vyrábať vo francúzskej továrni Stellantisu v mestečku Hordain ležiacom neďaleko Belgicka. Scudo i Ulysse budú vznikať v troch dĺžkach a pre zákazníkov budú dostupné ako Van, Combi alebo samostatné šasi s názvom Cab. 

Novinky dostanú preplňované vznetové štvorvalce s objemom 1,5 alebo 2,0 litra a súčasne dorazia i elektrické varianty s elektromotorom naladeným na 136 koní, ktorý bude zásobovať jeden z dvoch dostupných akumulátorových balíčkov. Menší ponúkne kapacitu 50 kWh a dojazd 230 kilometrov, ten väčší zase 75 kWh a akčný rádius 330 kilometrov.

EMP2 aj na vodík

Modulárna platforma EMP2 je v tejto chvíli upravená tak, aby mohli byť všetky odvodené dodávky poháňané i palivovým článkom tak, ako to už dnes dokáže vodíkový Opel Vivaro-e Hydrogen, Peugeot e-Expert Hydrogen a Citroën ë-Jumpy Hydrogen. Fiat túto technológiu skutočne potvrdil, nešpecifikoval však presný termín, kedy sa dostane do jeho najnovších modelov.

Taliani detailné informácie o chystaných novinkách zatiaľ neprezradili, ale vďaka tomu, že ide o známu techniku už dnes vieme, že úžitkové Scudo ponúkne nákladový priestor s objemom 4,6, 5,3 alebo 6,1 metra kubického a osobné Ulysse dostane interiér pre päť až osem cestujúcich. Mimochodom, skupina Stellantis si do budúcnosti skutočne verí. V roku 2030 chce v Európe predávať viac ako 70 percent všetkých elektrických a vodíkových dodávok a v USA chce v tom istom čase ovládnuť 40 percent trhu.