Pre firmy aj živnostníkov

Značka Renault má v danej kategórii vozidiel viac než dostatočnú históriu. Veď už Renault 4 (1961-1994) bol v ponuke s prívlastkom Furgonette. Takže najnovšia generácia Kangoo je postavená na pevných základoch. V našich končinách si ho zvyčajne zaobstarávajú firmy pre zamestnancov na rozvoz najrôznejších druhov materiálov, ale kupujú ho aj ľudia, ktorí nimi sami jazdia. No a tých druhých môže byť teraz ešte o niečo viac, nakoľko s novým Kangoo sa jazdí vážne dobre. Ale poďme pekne po poriadku.

Nová generácia v nami testovanej verzii bola vybavená veľmi slušne. V striebornej metalíze a s čiernym plastovým obložením je takmer vždy dobrá kombinácia. Pekné a praktické zároveň. Iste viete, že strieborná farba je jednou z najobľúbenejších a niet divu. Najmenej na nej totiž vidno špinu, najviac odpustí aj v prípade škrabancov či výlupkov. Prosto pravý opak čiernej pri autách nie je biela, ale strieborná :)

Nemá B stlpik, vďaka čomu je bočný prístup doslova jedinečný

Auto malo k dispozícii 5 dverí (vodič, spolujazdec, bočné posuvné a 2x zadné roztváracie až do 180 stupňov). Všimnite si, že po roztvorení oboch dverí na pravej strane vznikne mega otvor z dôvodu chýbajúceho B stĺpika (nákladový otvor 1,45 m). V našej konfigurácii malo Kangoo obuté pneumatiky 205/60 R16 H XL Continental EcoContact 6 na plechových diskoch so striebornými krytmi, ktoré aj zblízka vyzerali fakt ako elektróny. Medzi autofanúšikmi má toto riešenie už dlho vlastné označenie - puklotróny. Z profilu má auto klasický tvar ako všetky v danej kategórii. Zo zadu v zásade tiež, ale inštalovali sa tu obrysové LED svetlá. Zvyšok je klasický, žiarovkový. Nad EČV je malá cúvacia kamera. No a hore v „žraločej plutve“ je inštalovaná ďalšia kamera, ktorá šoférovi prenáša obraz non-stop od naštartovania do „spätného zrkadla“ a aj po nočnom daždi bola ráno plne použiteľná bez rušivých kvapiek. Predok sa nesie v súčasnom štýle Renault a podľa mňa je podarený. Pomerne veľké svetlá sú kompletne LED a také sú aj hmlovky aj s prisvecovaním do zákruty. Čo sa svietenia týka, nemám žiadne výhrady skôr naopak. Tak dobré svetlá v takomto type auta som nečakal.

Pracovisko vodiča je lepšie než by ste čakali

Vodičove dvere sú pomerne veľké, nastupovanie je hračka. Škoda snáď len slabšej aretácie medzipolôh, pri vystupovaní si treba dať aj preto väčší pozor. Posed za volantom si dokážu nájsť aj menší a zrejme aj tí s výškou okolo 190 cm. Sedadlo vodiča má totiž pomerne veľký rozsah nastavenia, na rozdiel od spolujazdcovho, ktoré je z dôvodu sklápania ukotvené na pevno. Čo sa týka tvaru sedadiel a pohodlia sedenia, vďaka slušnému bočnému vedeniu a primerane tuhým materiálom je ich možné v danej triede nazvať až športovými v tom najlepšom zmysle slova. Prvé posadenie sa za volant ma až zarazilo, vôbec som totiž nečakal tak príjemné sedenie. Rozhliadnutie sa po „pracovisku“ priam poteší. Áno, materiály sú tvrdšie, ale s peknou štruktúrou, budú sa ľahko udržiavať a aj volant (hrubý veniec) mi padol do dlaní. Ovládanie dvojzónovej klimatizácie je veľkými kruhovými ovládačmi s možnosťou stlačenia displeja v strede. Je to klasické, intuitívne, funkčné. Pri zmene režimov kam má vzduch fúkať sa nezabudlo ani na samostatný ofuk čelného skla, takže kým je motor studený nemusíte trpieť fúkanie zároveň aj na nohy. Oceňujem. 

Až pohľad na displej navigácie, kde sa zobrazuje aj obraz z cúvacej kamery ma vrátil akoby o pár rokov dozadu. Kvalita zobrazovacej obrazovky je slabšia a odozvy málinko pomalšie, na druhej strane však úplne stačí a robí to čo má. Navyše si viete spárovať aj mobil cez USB kábel. Pred vyrazením som dal ešte jeden pohľad hore na miesto kde by ste čakali speťák a tu ma dostal svojou kvalitou displej na ktorý sa premietal obraz z kamery v už spomínanej „žraločej plutve“. Na to, že ide o pracovné auto a v kontraste s displejom z navigácie ide o fantastický zobrazovací výsledok. A aby som nezabudol, dole pod radiacou pákou bol odkladací priestor aj s bezdrôtovým nabíjaním telefónu!

Poďme jazdiť

Priznávam, Kangoo mi od prvej chvíle sadol. Dízlová jedna päťka s výkonom 70 kW (95 k) sa tvárila ako by mala výkonu o niečo viac a bola dobre odhlučnená. Navyše dobre zladená so spojkou a 6 stupňovým manuálom s presnou kulisou na vyvýšenom mieste vedľa volantu. Rozbiehanie a jazdenie môže robiť problém asi iba tomu, kto to vie iba s automatom no s manuálom nikdy nejazdil. Jazdný komfort je viac než slušný až do takých 110 km/h, kedy sa k posádke začína predierať hluk od holého plechového „zadku“. Nejde však o žiadnu drámu, to ani náhodou. Pri 130-tke už motoru začínajú pomaly dochádzať sily a ďalšie zrýchľovanie by už trvalo dlhšie. Mimochodom rýchlomer je tu mimoriadne presný a tak či idete 50 alebo 130 km/h ukazuje vám iba asi o 2 až 3 km/h viac.

Ak na stredovom paneli ťuknete do tlačidla ECO, bude reakcia na akcelerátor slabšia a podľa návodu to môže ovplyvniť aj výkon klimatizácie. Vyskúšané a ďakujem neprosím. Inak pri tej 130-tke to na niektorých menej kvalitných miestach našich diaľnic občas dosť huplo, ale to len na prázdno a pri priemerne zaťaženom vozidle ani s tým nebol problém. Parkovanie nie je nijak ťažké za výdatnej pomoci citlivých 12 snímačov a cúvacej kamery, no mŕtve uhly aj tak neoblbnete. Jednoducho tu sú. Pre menej skúsených tu bol inštalovaný aj parkovací asistent.

Nákladný priestor dáva maximum čo táto veľkosť dokáže

Je ľahko prístupný či zo zadu alebo z boku. Zaujme ale predovšetkým asi hlavne ten z pravej strany. Ak máte mrežu za spolujazdcovým sedadlom v základnej polohe, nič zvláštne si ani nemusíte všimnúť. Stačí však potiahnuť páku na operadle, vysunúť a sklopiť sedadlo, následne vybrať opierku hlavy a tú odložiť do pripraveného otvoru v podlahe. Následne sklopíte operadlo až na podlahu a ide sa na mrežu. Tá má dve aretačná páky ktoré uvolníte a môžete mrežu priklopiť k vodičovi, ktorý bude zo svojej pravej strane chránený. Verte mi, že rozpísanie postupu sklápania trvá oveľa dlhšie ako samotný úkon. Je to rýchle, jednoduché a vďaka tomu vznikne po pravej strane vozidla super dlhý otvor kde sa zmestí aj viac ako 260 cm nákladu. Renault dal tomuto riešeniu meno „Open Sesame by Renault“.

Nákladný priestor sme zaťažili cca 500 kg nákladu a vyskúšali aj naloženie kovovými stoličkami. V oboch prípadoch si auto viedlo viac než dobre. V prípade stoličiek, sme ich tam zmestili 22 kusov a ak by sa silno chcelo asi by sa vošlo aj viac. Nechceli sme však ani nijako poškodiť auto, ale hlavne išlo o to aby sme preverili jeho schopnosti a zároveň pomohli malému obecnému úradu s prevozom. Podarilo sa, Kangoo dostal pochvalu.

Zhrnutie

Kangoo v danej konfigurácii možno s kľudom označiť za auto na bežné jazdenie so schopnosťou prevážať pomerne veľa materiálu (3,3 až 3,8 m3). Nebyť plechového zadku bez okien ani by vám neprišlo, že vediete malú „dodávku“ kde sa vojdu aj dve euro palety. Zobrazovanie údajov na displeji pred vodičom vám dokáže zobrazovať aj napr. takú fičúru ako aktuálne využívaný výkon a krútiaci moment (viac v galérii). A o tom, že si dal Renault naozaj záležať, môžu svedčiť o. i. aj také plynové vzpäry na kapote motora. Kangoo je pomerne vysoké a dostatočne široké s veľkým čelným sklom.

Celý podvozok je dobre chránených oplastovaním, kobercovým obkladom, alebo gumoasfaltovým nástrekom čo dáva predpoklad, že tiché vozenie bez hrdzavenia si budete s novým Kangoo Van užívať pomerne dlho. Navyše, zadné gumové dorazy boli natoľko masívne, že sa tu asi priam počíta s možným preťažovaním. Na rovinkách a pri ustálených rýchlostiach pri 50-tke môžete očakávať spotreby od 3 do 4,5 litra, pri 90-tke a 1600 otáčkach asi 4,8 litra, pri 130-tke a 2300 otáčkach asi 5 litrov. Celková spotreba nám nakoniec vyšla 5,8 litra nafty (dosť sa jazdilo po diaľnici a teda 130) a dá sa predpokladať, že po lepšom zabehnutí ešte klesne.

Cenovo sa nové Kangoo pohybuje v rozmedzí od 17 000 eur do nejakých 25 000. Za príplatok však môžete mať napr. drevenú podlahu s kompletne oplastovaným nákladným priestorom, ťažným zariadením, kovovou ochranou pod motorom, heavy duty sedadlom vodiča pre rozvážkové služby ktoré by malo vydržať viac, systém varovania pred opustením jazdných pruhov s automatickou korekciou jazdnej dráhy, bočné hlavové airbagy či vyhrievané sedadlo vodiča. Za full led svetlomety sa pripláca iba 220 eur, led osvetlenie nákladového priestoru výjde na 20 eur, vyhrievané sedadlo vodiča 120 eur. Bezdrôtové nabíjanie mobilu 120 eur. V ponuke sú motory Blue dCi 75, Blue dCi 95 a pribudnúť by mal časom aj Blue dCi 115, no a benzínové sú v ponuke s označením TCe 100 a TCe 115.

Led svetlá v akcii

Späťák v noci

Typ karosérie van
Zdvihový objem: 1461 cm³ 
Druh pohonu: predný
Počet miest na sedenie: 2
Vonkajšie rozmery: 4486 d x 1860 š x 1808 v, 2716 rázvor
Maximálny výkon: 70 kW/95k
Max. krútiaci moment: 260 Nm
Maximálna rýchlosť, zrýchlenie: 164 km/h, 13,8 s
Rozmer pneumatík: 205/60 R16 
Prevodovka: 6-stupňová manuálna
Hmotnosti: 2236 kg celková, 1596 kg prevádzková, užitočná hmotnosť 583 - 819 kg
Kombinovaná spotreba: 5,8 l/100 km na konci testu
Základná cena vozidla: 17450 € s DPH
Cena testovaného vozidla: 22150 € s DPH
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 33 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 33 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov