Európsky seriál pretekov ťahačov FIA ETRC (European Truck Racing Championship) patrí medzi sledované a pre divákov veľmi atraktívne preteky. Environmentálny tlak na spaľovacie motory im však nepraje a už dlhšie sa uvažuje nad budúcnosťou nielen týchto pretekov. Do istej miery sú totiž chápané ako mrhanie fosílnymi palivami. Otázkou zostáva, či šampionát prežije so syntetickými palivami „v žilách“, alebo bude cesta viesť cez trakčné elektromotory. Iveco ukazuje jednu z možných alternatív.

1100 elektrických koní

Nemecký tím Hahn Racing ukázal „ostrý“ elektrický špeciál Iveco S-Way eTruck poháňaný trakčným elektromotorom naladeným na max. výkon 840 kW (1142 k). Aby zvládol celé preteky, na mieste klasických naftových nádrží si vozí li-ion batérie s celkovou kapacitou 252 kWh. Aj s nimi je pohotovostná hmotnosť ťahača rozumných 5500 kg. A rovnako ako konvenčné súťažné ťahače, aj elektrické Iveco má max. rýchlosť limitovanú na 160 km/h. Konštruktéri mysleli aj na rýchle nabíjanie, aby sa s autom dalo počas súťažného víkendu odjazdiť potrebný počet testov, meraných tréningov, aj „ostrých“ súťažných okruhov. Súťažné Iveco preto zvláda nabíjací výkon až 522 kW, takže v ideálnych podmienkach sa dokáže nabiť za polhodinu. S-Way eTruck zatiaľ nemá licenciu FIA, zdá sa však, že je prvou kvapkou v mori elektrických súťažných truckov blízkej budúcnosti a FIA podobným projektom začne postupne udeľovať potrebné povolenia a licencie.

MAJÚ PODĽA VÁS SÚŤAŽNÉ ELEKTRICKÉ ŤAHAČE BUDÚCNOSŤ?
  • Áno ( 33% )

     

  • Nie, presadia sa ťahače na syntetické palivá ( 0% )

     

  • Nie, šampionát ETRC pod environmentálnym tlakom zanikne ( 67% )

     

Odpovedalo 6 ľudí  

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov