Ako ho prezentuje samotný výrobca, Grenadier je ikona postavená presne na svoj účel. Svoju robotu by tak nemal robiť so žiadnymi kompromismi a najmä v teréne by mal prekonávať všetkých bežných konkurentov. Tieto marketingové tvrdenia treba brať samozrejme trochu s rezervou, každopádne Ineos Grenadier patrí medzi „exotov“, ktorých na trhu ubúda. Jeho tvorcovia si dali za cieľ úplne prekopať a výrazne oživiť trh s pracovnými terénnymi autami. Pravdepodobne aj preto jeho vzhľad silne pripomína ďalšiu automobilovú legendu – Land Rover Defender. Ku klasickým uzavretým päťdverovým verziám teraz prichádza aj pickup s otvorenou ložnou plochou.

Pre farmárov aj stavebníkov

Pickup vo svojej klasickej podobe to v Európe nikdy nemal ľahké, napriek tomu záujem o autá tohto typu na Starom kontinente stále je a dokonca rastie. Grenadier Quartermaster preto prichádza do pomerne konkurenčného prostredia, v ktorom chce zaujať najmä svojou odolnosťou a terénnymi schopnosťami. Motory ani pohon všetkých kolies sa v prípade pickupu nelíšia od uzatvorenej päťdverovej verzie, čakať teda môžeme benzínový (BMW B58) aj naftový motor (BMW B57), obidva trojlitrové šesťvalce s výkonmi 210 kW/286 k (benzínový), alebo 183 kW/249 k (naftový). Prevodovkou je vždy 8-stupňový automat ZF (ZF 8HP51 a ZF 8HP76) a redukčná prevodovka má prevodový pomer 2,5:1.

S príplatkovým zvýšeným saním je brodivosť nového pickupu 800 mm.

Pickup je v porovnaní s päťdverovou verziou o 305 mm dlhší, z čoho ťaží ložná plocha s dĺžkou až 1619 mm a šírkou 1563 mm. Medzi vnútornými blatníkmi je široká 1280 mm, čo umožňuje komfortnú prepravu europalety. Odklopné veko nákladovej plochy má nosnosť 225 kg, pričom nosnosť korby je 760 kg.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov