Elektrické dodávky či iné typy úžitkových áut na batérie pribúdajú ako huby po daždi, pomerne dlho však trvá, kým sa tieto novinky dostanú aj na slovenský trh. To je tiež prípad nového Citroënu Ë-Berlingo Van, ktorý sme vám prvýkrát predstavili už vo februári tohto roka, až teraz vám však k nemu môžeme prezradiť, za aké čiastky sa bude tento model predávať u nás.

Že sú tieto vozidlá v obecnej rovine výrazne drahšie kvôli stále vysokým nákladom na výrobu článkov, vám asi veľmi pripomínať nemusíme. Stačí sa pozrieť, koľko si automobilky účtujú za elektromotormi poháňané crossovery, SUV či iné osobné modely. Úžitkové stroje preto nie sú výnimkou.

Ako sme už naznačili v úvode, za najlacnejšie elektrické Ë-Berlingo Van s jediným airbagom a bez klimatizácie zaplatíte 28 404 eur. Pozrite sa do cenníka štandardného modelu poháňaného spaľovacím motorom a zistíte, že za podobne výkonné Berlingo 1.5 BlueHDi, navyše s predĺženým rázvorom L2, dáte v najdrahšom prevedení 20 592 eur. Vyberte si verziu L2 na baterky v rovnakej výbave Club a budete musieť postaviť na drevo 30 660 eur.

Pokiaľ ide o výbavu, základný stupeň s názvom Control ďalej ponúka v štandarde stabilizáciu, asistenta rozjazdu do kopca, kontrolu tlaku v pneumatikách, elektricky ovládané okná, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, v prevedení L2 tiež jedny posuvné bočné dvere a 16-palcové plechové disky s pneumatikami 205/60 R16 i s plnohodnotnou rezervou.

Control, Club a Rouler

Následne Citroën ponúka ako nadstavbu výbavy Control buď stupeň Club alebo Rouler. Ten prvý pridáva elektrickú parkovaciu brzdu, komfortné sedadlo vodiča s bedrovou opierkou, predné hmlovky i s prisvecovaním do zákrut, tempomat, manuálnu klimatizáciu, autorádio s bluetooth, USB a palubným počítačom, automatické svetlá, pravé plechové posuvné dvere i v prevedení L1 a gumovú podlahu v kabíne.

Rouler navyše ešte pridáva odkladací priestor pod spomínaným komfortným sedadlom s objemom 6 litrov, pod sedadlom spolujazdca 39-litorvú schránku, ku svetelnému i dažďový senzor, k rádiu dostanete navyše 8-palcový farebný displej, ovládanie pod volantom a Apple CarPlay i Android Auto.

Za ďalší príplatok vám predajca pridá airbag spolujazdca (150 eur), balíček stropných i hlavových airbagov (aj so spolujazdcovým) za 400 eur, zadné parkovacie senzory (250 eur), parkovacieho asistenta s kamerou a výstupom vo vnútornom spätnom zrkadle za 600 eur, ale môžete si tiež objednať paket „Zlé cesty“ s podvozkom zvýšeným o 28 mm s adaptívnym protipreklzovým systémom Grip Control, ochranným krytom motora a systémom kontroly zjazdu zo svahu.

Balíček s názvom „Bezpečnosť“ za 450 až 500 eur alebo potom „Bezpečnosť Plus“ pridá všetky možné známe prvky výbavy, ako jej systém upozorňujúci na neúmyselné opustenie jazdného pruhu i so zásahom do riadenia, automatické núdzové brzdenie, rozpoznávanie dopravných značiek, systém sledovania únavy vodiča či automatické prepínanie diaľkových svetiel.

K vyslovene luxusnej a v tomto aute stále dostupnej výbave patrí dvojzónová automatická klimatizácia pre 5-miestny model, bezkľúčové odomykanie i štartovanie, posuvné dvere vpravo i vľavo, vyhrievanie čelného skla pred vodičom a pod stieračmi, kožou čalúnený volant, vyhrievanie predných sedadiel a môžete si zvoliť dokonca metalický lak, farbou striekané nárazníky i kryty vonkajších spätných zrkadiel, navigáciu či bezdrôtové nabíjanie telefónov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Citroën