Hasičská technika patrí k tým, ktoré toho za svoj život zažijú naozaj veľa. Nároky na akékoľvek hasičské auto sú vysoké a tomu zodpovedá aj ich konštrukcia. Osobitne v prípade, ak ide o špeciály určené do náročných podmienok. Hasičská Tatra s označením Aussie Wildfire 5.4 je jednou z nich. Vznikla totiž špeciálne pre ťažké podmienky v Austrálii. Má hasiť miestne lesné požiare v buši.

Stovky litrov vody pre vlastné chladenie

Aussie Wildfire 5.4 stojí na technických základoch špeciálu CAS 30-T815-7 4x4.1R, teda klasickej dvojnápravovej „osemstopätnástky“ s rázvorom náprav 4090 mm. O pohon sa stará vzduchom chladený prepĺňaný motor naladený na 325 kW/442 k pri 1800 ot./min. a 6-stupňový automat s hydrodynamickým meničom. Hasičská Tatra sa vďaka nim aj s plnými nádržami a celkovou hmotnosťou 18 ton rozbehne na 100 km/h. Okrem 220 l nafty a 67 l AdBlue si vezie aj 3900 l vody (hlavná + prídavná nádrž), ďalších 700 l vody na samoochladzovanie podvozku, nadstavby a kabíny a 200 l penidla. Zaujímavosťou je, že nádrž na samoochladzovanie je integrovanou súčasťou hlavnej nádrže na vodu a je konštruovaná tak, aby k jej naplneniu došlo vždy zároveň s plnením hlavnej nádrže. Nemôže sa tak stať, že Tatra vyrazí na zásah s prázdnou samoochladzovacou nádržou. Ako svoj výrobok definuje priamo výrobca THT Polička, špeciál Aussie Wildfire je určený na prevádzku nielen na spevnených povrchoch, ale aj mimo spevnené komunikácie a v ťažkom teréne pri hasení požiarov v buši alebo v lesnom poraste.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: THT Polička