Čínsky FAW je momentálne najväčším výrobcom nákladných automobilov na svete a aby ste si urobili predstavu o tom, čo to v skutočnosti znamená, vedzte, že táto jedna jediná spoločnosť dokáže za rok postaviť viac vozidiel v triede nad 14 ton, ako všetky európske značky dohromady.

Aj preto boli mnohí presvedčení, že potom, čo FAW začal koketovať s Ivecom, je jeho osud spečatený. Navyše keď sa táto talianska značka oddelila s vyššie spomínanými divíziami od zoskupenia CNH Industrial. Nakoniec je ale všetko inak.

Začiatkom tohto mesiaca sa stretli zástupcovia Iveca s ľuďmi z kórejského koncernu Hyundai a výsledkom je pomerne prekvapivé memorandum o porozumení, ktoré je v zásade formálnou predohrou pred ďalšou rozsiahlou spoluprácou.

Žiadna strana pritom nehovorí o prevzatí tej druhej firmy a zrejme nejde ani o fúziu, ale klasickú kooperáciu, ktorá bude okrem iného zahŕňať spoločný vývoj motorov a väčších mechanických celkov, nákup materiálov i vzájomnú výmenu už existujúcich komponentov či know-how.

Tretím do partie je Nikola

A musíme priznať, že pri pohľade na schopnosti talianskej i kórejskej strany by mohlo ísť o skvelé spojenectvo. Obe firmy vo veľkom spoliehajú na vodíkové technológie, pričom Hyundai tento typ vozidiel (Xcient Fuel Cell) už vo veľkom testuje na európskych cestách a Iveco prostredníctvom značky Nikola plánuje dobyť severoamerický trh. Spoločnými silami by mohli tento proces na oboch stranách Atlantiku urýchliť a získať tak významný náskok pred konkurenciou.

zdroj: Iveco