MAN verí, že elektrické nákladné autá zákazníkov zaujmú a v budúcnosti sa ich podiel na trhu výrazne zväčší. Dokonca až tak, že už za šesť rokov bude každý druhý nákladný MAN elektrický. Jeho tvrdenia podporil aj veľký záujem o prvú „limitovanú“ edíciu elektrických modelov eTGX a eTGS, ktorá je podľa automobilky už takmer vypredaná. Momentálne eviduje na spomínané nákladné elektromobily viac ako 700 objednávok. Väčšina z nich sa pritom týka veľkosériovej produkcie, ktorá odštartuje až v roku 2025.

Z rovnakej linky ako naftové MAN-y

„Teší nás, že nový elektrický truck MAN naši zákazníci od začiatku tak dobre prijali. Určite k tomu prispieva jedinečný modulárny koncept batérie, ktorý poskytuje pre každú aplikáciu náležitý kompromis medzi dojazdom a užitočným zaťažením a umožňuje využiť všetky bežné typy nadstavieb. Správne vozidlá pre obrat v cestnej nákladnej doprave sú teda tu a k prvým zákazníkom sa dostanú už tento rok," Alexander Vlaskamp, generálny riaditeľ MAN Truck & Bus. "Naliehavo však potrebujeme patričnú verejnú nabíjaciu infraštruktúru, aby CO2 neutrálna cestná nákladná doprava mohla nabrať rýchlosť a zákazníci neboli po počiatočnej eufórii sklamaní,“ zdôrazňuje ďalej Vlaskamp.

Elektrický MAN disponuje trakčnými akumulátormi s kapacitou až 480 kWh. Malo by to stačiť na denné dojazdy 800 km.

Elektrické verzie e-Truck sú postavené tak, aby dokázali schádzať z rovnakej výrobnej linky mníchovského závodu ako bežné MAN-y s naftovými motormi. Podľa vedenia automobilky je to dôležité, aby vedeli rýchlo reagovať na aktuálne potreby zákazníkov a štruktúru výroby operatívne prispôsobovať aktuálnemu dopytu. Situácii pomáha aj veľká variabilita ponuky, ktorá umožňuje aplikovať veľmi krátke rázvory od 3,75 metra, a teda spájať ťahač so všetkými bežnými variantmi návesov v rámci povolenej celkovej dĺžky súpravy. Zásluhou kompaktného dizajnu batérií môže MAN ponúknuť e-Truck aj ako ťahač veľkoobjemových návesov s vnútornou výškou 3 metre, ktoré sú často žiadané vo výrobnej logistike.

zdroj: MAN