Keď sa v roku 1987 prvýkrát ukázala Škoda Favorit, jedným z jej najväčších prínosov bola koncepcia „všetko vpredu“, teda motor, prevodovka, aj hnacia náprava vpredu. To so sebou, na rozdiel od predchádzajúcej „stodvadsiatky“, prinieslo výhodu možnosti stavby viacerých karosárskych verzií, vrátane úžitkovej s otvorenou korbou alebo uzavretou nadstavbou. A ani to netrvalo dlho a svetu sa ukázal prvá plnohodnotná úžitková Škoda Pick-up odvodená od Favorita. Neskôr ju na trhu nahradila Škoda Pickup (mierne pozmenený názov nie je náhodný) odvodená od Felicie, aby si po nej dala automobilka s plnohodnotnými úžitkovými modelmi prestávku. Čiastočne ich síce nahradila Fabiou Praktik technicky vychádzajúcou z verzie Combi, no nebolo to ono. Situácia sa zlepšila až s príchodom prvého MPV s okrídleným šípom v logu.

Pre remeselníkov, poštárov aj obchodníkov

Škoda Roomster so svojou priestrannou kabínou bola ako stvorená na úžitkovú verziu. Plnohodnotný pickup nahradiť síce nedokázala, no ako van bola ideálna. V rou 2007 preto Škoda predstavila nový model Škoda Praktik odvodený práve z Roomstera. Za predné sedadlá umiestnili konštruktéri pevnú prepážku so sieťou a vďaka rovnej podlahe vytvorili prepravný priestor s objemom 1900 l. Pre náklad bola k dispozícii dĺžka 1555 mm, šírka v rozsahu 1016 – 1430 mm a vnútorná výška 990 mm. Živnostníci a podnikatelia mali na výber jeden z dvoch benzínových motorov (1.2 HTP a 1.2 TSI) alebo naftový štvorvalec 1.6 TDI. Zatiaľ posledná úžitková škodovka však definitívne skončila v roku 2015. Pôvodné plány síce počítali s príchodom Škody Roomster druhej generácie (dvojička modelu VW Caddy), aféra Dieselgate a šetrenie v rámci koncernu VW vystavili nádejnému konceptu STOP-ku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov