Malé úžitkové pickupy sú dnes prakticky vymretým druhom áut. Teda aspoň v krajinách EÚ. Ako tak sa tu síce darí väčším pracovným autám s pohonom 4x4 slúžiacim nielen na prevoz nákladov, ale aj jazdu v teréne, ale o segment nižšie je to z hľadiska predajného potenciálu bieda. Tak nám to dnes prezentujú automobilky, ktoré musia predávať obrovské počty áut, inak sa vývoj a náklady spojené s ich predajom nikdy nezaplatia. O generovaní potrebného zisku ani nehovoriac. Pred 10 – 15 rokmi však bola situácia lepšia a nie je žiadnym tajomstvom, že do segmentu malých a kompaktných pickupov opatrne nahliadalo viacero výrobcov. Nechýbala mezi nimi ani česká Škoda Auto.
Škoda Yeti vo verzii s otvorenou korbou bola prakticky v štádiu sériovej výroby. Nikdy sa však vyrábať nezačala.
Výrobné kapacity musíme vyťažiť naplno
Za všetkým treba hľadať efektivitu výroby a zvýšenie atraktivity v očiach zýkazníkov. Odkedy opustila výrobné linky mladoboleslavskej automobilky posledná Felicia Pickup, chýbal jej podobný model v ponuke. Najčastejším argumentom pre absenciu malého nákladného auta bol malý predajný potenciál a ekonomická nerentabilita. Napriek tomu sa po roku 2010 začalo blýskať na lepšie časy. Kvasinský výrobný závod totiž nebežal na maximum svojich možností a tak sa automobilka Škoda Auto rozhodla, že modelový rad Yeti doplní o ďalšiu karosársku verziu. Tou mal byť práve Pick-up. Aby bola jeho korba dobre využiteľná, rázvor sériovej osobnej verzie konštruktéri natiahli z 2578 na 3006 mm a celkovú dĺžku zväčšili o 653 mm (na celkových 4876 mm). Ložná plocha korby tak narástla do dĺžky takmer na 2 m, čo spolu so šírkou približne 1,2 m a výškou bočníc 0,6 m vytváralo veľmi slušný a dobre využiteľný prepravný priestor. Zároveň pre Yeti Pick-up pripravovali sériu laminátových účelových nadstavieb. Zadná časť konštrukčne vychádzala zo sesterského modelu VW Caddy Maxi 4Motion, čo prezrádza, že medzi pripravovanými verziami mala byť aj terénnejšie zameraná „štvorkolka“. Auto bolo pripravené tak, aby ho bolo možné po miernych úpravách linky vyrábať na aktuálnych výrobných pásoch v Kvasinách, čím by dopnilo výrobné portfólio a zároveň vyťažilo výrobné kapacity automobilky na potrebnú úroveň. O to väčším prekvapením bolo, keď sa vedenie koncernu rozhodlo v nádejnom projekte nepokračovať a práce na zahájení sériovej výroby zastavilo. Škoda Auto sa mala zamerať na výrobu rodinne orientovaných vozidiel a zodpovednosť za vývoj a výrobu úžitkových modelov skrátka prináležalo inej značke v koncerne VW (VW Commercial). Úžitkové auto s otvorenou korbou veľkosti modelu Yeti Pick-up sa nakoniec v európskych showroomoch nikdy neukázalo.