Mercedes-Benz Unimog je dnes legendou, ktorá má svoje nezastupiteľné miesto vo výrobnom portfóliu značky a priťahuje stále nových a nových zákazníkov. Táto skutočnosť je o to vzácnejšia, že ide skôr o univerzálny nosič náradia a nie o veľkosériový model. A aby toho nebolo málo, od začiatku svojej produkcie sa jeho filozofia, ani tvary nijak zásadne nezmenili. Divízia Mercedes-Benz Special Trucks však prichádza s novou verziou, ktorá by mohla spôsobiť doslova revolúciu. Vďaka nej sa chce Unimog priblížiť širšej skupine zákazníkov.
Čím nižšie, tým lepšie
Výrobné portfólio nosičov náradia Unimog automobilka rozširuje o verziu s obzvlášť nízkou nakladacou výškou. V spojení s platformou od spoločnosti Eggers Fahrzeugbau GmbH má nový Unimog U 219 Low výšku nakladacej hrany v zadnej časti na úrovni 1,2 metra, čo je približne o 20 centimetrov nižšie ako predchádzajúca ložná výška modelového radu Unimog U 219. Vďaka tomu je nakladanie a vykladanie citeľne jednoduchšie. Konštruktéri ho dosiahli kombináciou zníženia výšky rámu a vhodnou veľkosťou kolies a pneumatík (295/60 R22.5 alebo 275/70 R22.5). Maximálna povolená celková hmotnosť do 10 ton zostáva nezmenená. Špeciálna plošina od partnera Eggers je kľúčová pre ergonomickejšiu nakladaciu výšku, v najnižšej verzii je totiž podlaha plošiny iba 14 centimetrov nad horným okrajom rámu podvozku. Je navrhnutá ako trojstranný sklápač s vnútorným rozmerom 2,22 metra na dĺžku a 2,1 metra na šírku. Výšku bočnej steny a dizajn prednej steny je možné navrhnúť podľa individuálnych požiadaviek zákazníka. Výhody konceptu Unimog Low sa prejavia najmä na staveniskách a pri komunálnych prácach, či už ide o vykladanie zariadení a materiálu alebo nakladanie štrku, zeminy alebo piesku. Ako uvádza výrobca, každý centimeter sa na konci pracovného dňa vyplatí a podporí ergonomickú prácu zamestnancov.
zdroj: Daimler Truck