Posilňovače riadenia sú dnes neodmysliteľnou súčasťou každého nového auta. Nielen ťažkého úžitkového, ale aj osobného. Dnes si skrátka auto bez posilňovača riadenia nikto nevie ani len predstaviť. Boli však časy, keď vodiči používali na otáčanie veľkým volantom len vlastnú silu a najmä v teréne sa narobili viac, než bolo zdravé. Keby videli dnešný systém ServoTwin, asi by sa poriadne čudovali. Jeho úlohou totiž nie je len samotný posilňovací účinok pri otáčaní riadených kolies.
Ide to aj bez vyrovnávacej batérie
Princípom servoriadenia ServoTwin je prepojenie dvoch okruhov riadenia – hydraulického s elektrickým. Vodičovi skutočne pomáha hydraulický posilňovač a zároveň aj elektrický. Konštruktérom sa tak podaril zabezpečiť kontinuálny účinok riadenia, odstrániť akúkoľvek vôľu v stredovej polohe a najmä zabezpečiť presnejší asistenčný účinok riadenia. V druhej generácii ponúka ServoTwin presnejšie reakcie, účinnejšie aktívne vracanie volantu do stredovej polohy a pri jazde v hlbokých výmoľoch účinnejšie udržiavanie priameho smeru. Zvyšuje tým komfort obsluhy a znižuje únavu pri dlhodobej jazde terénom. Vodič si navyše môže zvoliť jeden z troch prednastavených režimov líšiacich sa úrovňou, aj intenzitou asistenčných zásahov. Konštruktérom sa navyše podarilo odstrániť vyrovnávaciu batériu, ktorú predchádzajúca generácia ServoTwinu ešte vyžadovala. Znížila sa tak hmotnosť, aj cena celého systému a zároveň zjednodušila jeho údržba. Pomocnú batériu totiž bolo potrebné každé tri roky meniť.