Nový interiér a exteriér

Najväčšou novinkou je palubná doska v tvare S. To zabezpečilo viac priestoru v kabíne. K nej pridali o 25 % viac úložného priestoru, ktorý narástol až na 135 litrov. Vďaka tomu môžete všetky potrebné veci uložiť v kabíne. Pre viac priestoru je volant z kolekcie osobných vozidiel. Zlepšuje vraj aj komfort pri riadení. Novinkou pri automatickej prevodovke je riadiaca páka priamo na volante. Jednoducho si z kokpitu urobíte kanceláriu sklopením strednej sedačky a vďaka USB-C portom si dokážete nabíjať aj notebook. 

Okrem priestoru dbali na komfort posádky

Široký výber sedadiel - či už odpružené, otočné varianty alebo tri typy lavíc. Čo sa exteriéru týka hneď zaujme nová masívna predná maska, ktorej dominantou je veľké logo  Renault a Full-LED svetlomety v tvare C, rovnako ako aj zadné svetlá. Karoséria bola vyvinutá v aerodynamickom tuneli, kde sa kontrolovala kratšia kapota, sklon čelného skla a strechy, otvory na nasávanie vzduchu v nárazníku, ktoré majú pomôcť lepšej aerodynamike vozidla. Okrem aerodynamiky, cela práca mala vplyv aj na emisie, ktoré sú pod hranicou 200 g/km a pri elektrickej verzii je spotreba znížená až o 20 % oproti predošlej verzii. 

Multi-energetická platforma

Zámerom multi-energetickej platformy je zníženie prevádzkových nákladov bez ohľadu nato, aké hnacie ústrojenstvo si zvolíte a užitočné zaťaženie by malo byť 2 tony. Plne elektrické verzie sú poháňané motorom s výkonom 96 kW (40-kWh batéria udávaný dojazd 180 km) alebo 105 kW (87 kWh batéria, udávaný dojazd cez 410 km), pričom obe verzie poskytnú krútiaci moment 300 Nm. Pri silnejšej verzií je nosnosť 1625 kg a ťažná sila 2,5 tony, pričom dojazd by mal zostať viac ako 410 km, pri spotrebe 21 kWh/km. Pomôcť tomu má systém riadenia tepla batérie.

Nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 130 kW pridá dojazd 229 km za 30 minút a pri 22 kW AC domácej nabíjačke nabijete z 10 % na 100 % za menej ako 4 hodiny. Okrem elektrickej verzie je k dispozícií štyri pohonné jednotky Diesel Blue dCi s výkonom 105, 130, 150 alebo 170 koní. K nim si môžete zvoliť manuálnu alebo  9-stupňovú prevodovku EAG9 s meničom. Do budúcnosti je Master navrhnutý aj s vodíkovým motorom H2-Tech a palivovými článkami. 

Nové technológie

Nový systém dynamického brzdenia s posilňovačom, zachová účinnosť bŕzd a pocit z pedálov bez ohľadu nato, akú váhu dodávka nesie. Taktiež spustí systém automatického brzdenia skôr a zlepšuje regeneráciu, čím sa predlžuje dojazd elektrických vozidiel. Až 20 asistenčných systémov sa stará o bezpečnosť posádky. Bezpečnostné prvky ako bočná stabilita, automatické núdzové brzdenie ale aj asistenčný systém pre stabilitu prívesu. Ďalej možnosť Vehicle-to-Load (V2L) napájanie externých prístrojov zo zásuvky v kabíne alebo v nakladacom priestore. Vehicle-to-Grid (V2G) napájanie siete v prípade potreby pomocou obojsmernej nabíjačky. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov