Ako naznačuje i spomínaná elektrická platforma, nový Buzz Cargo technicky vychádza z rodiny elektromobilov VW ID.3, 4 a 5 a k jeho priamym príbuzným tým pádom patrí aj mladoboleslavská Škoda Enyaq iV.

Modularita šasi dovolila konštruktérom natiahnuť rázvor náprav novinky až na 2988 milimetrov, čo je zhodou okolností len o 1,2 centimetra menej v porovnaní so štandardným Volkswagenom T6.1 so spaľovacím motorom v krátkej verzii.

Aby zákazníci nemali pocit, že tým niečo strácajú, Volkswagen už sľúbil, že okrem východiskového modelu plánuje predstaviť i predĺžený variant Carga, jeho parametre však zatiaľ nepoznáme a špekulovať o jeho rozmeroch preto nemá zmysel. Poďme sa radšej pozrieť na odhalený základný ID.Buzz.

Auto má dĺžku 4712 mm, šírku 1985 mm, výšku 1937 mm a bude postavené na 18-palcových oceľových diskoch. Jeho zadné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 204 koní, najvyšším krútiacim momentom 310 newtonmetrov a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 145 kilometrov za hodinu.

Na dlhé trasy s ním nepočítajte

Elektrická jednotka je napájaná sústavou lítiovo-iónových článkov s kapacitou 82 kWh, kvôli ochrane batérie je však využiteľných len 77 kWh. To je ekvivalent necelých 23 litrov motorovej nafty a podľa neoficiálnych informácií by to mohlo stačiť na dojazd okolo 400 kilometrov.

ID.Buzz Cargo bude možné nabíjať klasickými nabíjačkami na striedavý prúd, ale tiež jednosmerným prúdom s výkonom 170 kW. Práve po napojení na takto výkonnú nabíjačku Volkswagen sľubuje nabitie z 5 na 80 percent kapacity za 30 minút. Mimochodom, vďaka pohonu zadných kolies má toto auto s ohľadom na svoju veľkosť vynikajúci polomer otáčania len 11,1 metra aj bez riadenej zadnej nápravy.

Kabína oplechovanej elektrickej dodávky sa bude vyrábať v usporiadaní 1+1 alebo 1+2, jej systémy dovolia využívať akumulátory na napájanie iného elektromobilu a predpokladáme, že vozidlo bude schopné v prípade výpadku elektriky slúžiť ako záložný zdroj energie.

Nákladový priestor má rozmery 2200 krát 1250 krát 1700 milimetrov, čo tvorí celkový objem 3,9 metra kubického, stačí na dve europalety a priečinok medzi posádkou a zadnou časťou môže mať za príplatok dodatočne namontované okno. Nechýbajú tiež rôzne úchyty či praktický koľajnicový systém, ale čo z toho bude v sérii alebo za ďalšie eurá, zatiaľ netušíme.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov