doprava

PROBLÉMY PRI NAKLÁDKE V ZAHRANIČÍ: KEĎ NIKTO NEHOVORÍ PO ANGLICKY

Problémy pri nakládke dokážu vodičom skomplikovať deň ešte skôr, než sa tovar vôbec pohne z rampy. Stačí, aby na ...

POŠKODENÁ PLOMBA NA NÁVESE: AKO SA VODIČI BRÁNIA PROTI OBVINENIAM?

Poškodená plomba na návese môže vodiča dostať do situácie, keď sa musí obhajovať za niečo, čo nespôsobil. Stačí ...

AKO ROZOZNAŤ PREŤAŽENIE NÁPRAV AJ BEZ VÁHY? JE ZODPOVEDNÝ VODIČ, SKLADNÍCI ALEBO FIRMA?

Medzi najčastejšie problémy v nákladnej doprave patrí preťaženie náprav a príde sa naň až keď je neskoro. Prvé ...

RIZIKO NESKORÝCH PLATIEB NÚTI 68 % DOPRAVCOV ODMIETAŤ ZÁKAZKY

Riziko neskorých platieb dnes výrazne zasahuje do rozhodovania slovenských dopravcov a mení spôsob, akým vyberajú ...

DODÁVATEĽSKÉ REŤAZCE ČELIA PROBLÉMOM: NEDOSTATOK VODIČOV, PREŤAŽENÁ LETECKÁ DOPRAVA, NOVÉ CLÁ

Dodávateľské reťazce sa v roku 2025 ocitajú pod rastúcim tlakom geopolitiky, regulácií a kapacitných obmedzení, ktoré ...

SYNDRÓM VYHORENIA PROFESIONÁLNYCH VODIČOV: AKO SA TO STANE? DÁ SA TO RIEŠIŤ?

Syndróm vyhorenia sa neobjaví zo dňa na deň, ale tiká potichu ako časovaná bomba. Najskôr ide len o únavu a ...

SOCIÁLNA IZOLÁCIA: AKO TO RIEŠIA PROFESIONÁLNI VODIČI?

Sociálna izolácia sa stala bežnou súčasťou života profesionálnych vodičov, hoci sa o nej hovorí menej než o mzdách, ...

AKO ZVLÁDAŤ STRES Z NAHNEVANÝCH DISPEČEROV, KLIENTOV A TERMÍNOV

Ako zvládať stres? To je otázka, ktorú profesionálni vodiči riešia denne, pretože telefonáty od dispečerov, tlak zo ...

PARKOVISKÁ PRE KAMIÓNY: ČO VODIČOM NAJVIAC CHÝBA?

Parkoviská pre kamióny patria medzi najslabšie články európskej cestnej infraštruktúry a vodiči sa s ich nedostatkami ...

KTORÉ SPOTREBIČE V KAMIÓNE REÁLNE FUNGUJÚ A ČO SÚ VYHODENÉ PENIAZE?

Mnohé spotrebiče v kamióne nefungujú tak, ako sľubuje reklama. Niektoré zariadenia dokážu vodičovi výrazne pomôcť, ...

PRESTOJE PRI NAKLÁDKE: KDE VODIČI STRÁCAJÚ NAJVIAC ČASU?

Prestoje pri nakládke nie sú drobným zdržaním, ale systémovým zlyhaním, za ktoré vodiči platia vlastným časom. ...

AKO PROFESIONÁLNI VODIČI RIEŠIA MIKROSPÁNOK: JEDNODUCHÉ NÁVYKY, KTORÉ POMÁHAJÚ

Hoci sa na bezpečnosť kladie čím ďalej väčší dôraz, mikrospánok patrí medzi najzradnejšie hrozby za volantom. ...

MERCEDES SPRINTER MÁ 30 ROKOV. STANOVIL ŠTANDARD MODERNÝCH DODÁVOK

Mercedes Sprinter má 30 rokov a prišiel v čase hranatých dodávok, minimálnej bezpečnostnej aj komfortnej výbavy a ...

ČO ROBIŤ, KEĎ SÚ PREPLNENÉ PARKOVISKÁ PRI HRANICIACH ALEBO MÝTNICIACH?

Beznádejne preplnené parkoviská pri hraniciach a mýtniciach dokážu profesionálnych vodičov dostať do situácie, v ktorej ...

NEPLÁNOVANÉ PRESTOJE: AKO RIEŠIŤ ROZHODENÝ PLÁN AETR?

Neplánované prestoje dokážu vodičovi rozhodiť celý plán AETR skôr, než vôbec dorazí k prvej nakládke, no dôsledky ...

PREČO VZNIKÁ ZÁPACH V KAMIÓNE? AKO UDRŽAŤ KABÍNU SVIEŽU AJ POČAS DLHÝCH TURNUSOV?

Nepríjemný zápach v kamióne sa objavuje postupne a často bez zjavného dôvodu. Vodiči pritom trávia v kabíne celé dni ...

PREPRAVA STAVEBNÝCH STROJOV: AKÉ CHYBY ROBIA FIRMY NAJČASTEJŠIE?

Preprava stavebných strojov pôsobí na prvý pohľad jednoducho, no v praxi sa pri nakládke aj prevoze objavujú chyby, ktoré ...

NOVÉ OBMEDZENIA PRE UKRAJINSKÝCH VODIČOV MAJÚ ZNÍŽIŤ MNOŽSTVO ŤAŽKÝCH NEHÔD

Ďalšie obmedzenia pre ukrajinských vodičov prichádzajú v čase, keď európske cesty čelia zvýšenému tlaku nákladnej ...

IVECO EVADYS BUDE VOZIŤ ČESKÚ FLORBALOVÚ REPREZENTÁCIU NA MS ŽIEN 2025

IVECO Evadys bude zabezpečovať dopravu českej florbalovej reprezentácie a ďalších účastníkov majstrovstiev sveta žien ...

PREČO FIRMY ZAKAZUJÚ VODIČOM POUŽÍVAŤ ADAPTÍVNY TEMPOMAT?

V súčasnosti je adaptívny tempomat bežnou súčasťou firemných áut, no napriek tomu sa objavujú prípady, keď ...

NAJNOVŠIE KOMENTÁRE