Cez Bratislavu prechádza denne o 650 kamiónov menej

Dopomohlo k tomu presmerovanie tranzitnej dopravy mimo frekventovaného Prístavného mosta. To prináša benefity nie len motoristom, ale aj obyvateľom dotknutých lokalít v podobe nižšieho hluku a znečistenia ovzdušia z dopravy. Za posledné mesiace ubudlo na bratislavskom Prístavnom moste viac ako 20-tisíc ťažkých nákladných vozidiel mesačne. Vyplýva to z medziročného porovnania intenzity nákladnej dopravy za marec a apríl. Po marcovom zákaze tranzitu nákladných vozidiel nad 7,5 tony v smere zo západu na Trnavu cez Prístavný most je v priemere odbremenený o ďalších 650 ťažkých nákladných áut denne. 

Vyšší komfort, nižšia hlučnosť, prašnosť aj emisie...

Investície do rozšírenia D1 a prepojenia D1D4 tak nepomáhajú len dopravcom či osobným vozidlám. Zohrávajú významnú úlohu pre všetkých obyvateľov Bratislavy. Odklonenie najmä kamiónov z Prístavného mosta znamená vyšší komfort pre Bratislavčanov, nižší hluk a menej emisií z dopravy. Samotná výstavba prináša aj dočasné obmedzenia, na konci dňa však celý región získa dlhodobé kvalitné dopravné riešenie. 
Okrem novej vetvy v smere z D4 na D1 sa pred pár dňami odovzdala do užívania aj vetva Zlaté Piesky – Jarovce, ktorá zabezpečila napojenie z D1 na obchvat D4. Nová vetva zjednodušuje život najmä obyvateľom východnej časti hlavného mesta, ktorí sa môžu omnoho komfortnejšie napojiť na obchvat Bratislavy. Takisto skracuje cestovný čas tranzitujúcim nákladným vozidlám. 
 

Spustenie vetvy Trnava - Jarovce už počas leta

Ešte tento rok bude odklonený tranzit z Prístavného mosta aj v opačnom smere, teda od Trnavy na západ. K tomuto kroku dôjde po otvorení dôležitej diaľničnej vetvy Trnava – Jarovce . Podľa aktuálneho harmonogramu prác na križovatke D1D4 by motoristi mohli mať túto vetvu k dispozícii už v lete. NDS predpokladá, že po otvorení vetvy obchvat mesta absorbuje viac než 1000 nákladných vozidiel denne.

Zdroj: NDS