Elektrifikácia mestskej autobusovej dopravy je jednou z najväčších výziev pre mestá aj obce na území EÚ. Práve husto obývané mestské aglomerácie sú totiž najviac ohrozené emisiami z dopravy a úlohou mestských magistrátov je zabezpečiť dopravu obyvateľstva spôsobom, ktorý bude čo najmenej ohrozovať životné prostredie v mestách. Elektrický autobus je riešením, ktoré dáva v súčasnej situácii asi najväčší význam.

Bus, ktorý predvída vývoj

„Sme nadšení, že sme s našim autobusom Crossway Low Entry ELEC získali ocenenie „Udržateľný autobus roku 2024“. Je to pre nás veľmi dôležité uznanie našej schopnosti inovovať a tiež ocenenie všetkých pokrokov, ktoré sú výsledkom našej snahy predvídať vývoj odvetvia verejnej dopravy. Toto ocenenie potvrdzuje náš dlhodobý záväzok k stále udržateľnejšej mobilite a našu ambíciu riadiť energetickú transformáciu pomocou našich nízkouhlíkových riešení“, povedal Domenico Nucera, prezident divízie Bus Business Unit skupiny Iveco.

Ak si elektrické Iveco so sebou na streche povezie 7 trakčných batérií s celkovou kapacitou 485 kWh, výrobca mu udáva reálny dojazd na úrovni 400 km.

Elektrický autobus od Iveca si zásobu elektrickej energie vozí na streche, konkrétne v boxe s 5,6, alebo 7 trakčnými li-ion batériami. Ich kapacita sa podľa konfigurácie pohybuje v rozsahu 346 – 485 kWh, pričom najvyššia sada umožňuje dojazd 400 km. To je podľa výrobcu už dostatočný akčný rádius aj na obsluhu prímestských oblastí s dôrazom na tichú a bezemisnú mestskú dopravu. O pohon sa stará trakčný elektromotor s max. výkonom 310 kW (422 k).

zdroj: Iveco Bus