Značka s hviezdou tak na najväčšom svetovom veľtrhu obytných automobilov a karavanov vystavuje celé svoje portfólio od veľkých cez stredne veľké až po malé transportéry. Na mieste má zastúpenie aj spoločnosť Mercedes-Benz Automotive Mobility GmbH so svojou službou prenájmu obytných automobilov, ktorá bude v nadchádzajúcej kempingovej sezóne ďalej rozšírená.

Nový Mercedes-Benz T – medzi autom na každý deň a karavanom

Novú Triedu T predstavilin v apríli 2022. Ako prémiový malý van je model určený najmä pre ľudí, ktorí trávia svoj voľný čas aktívne a pre rodiny. Nová Trieda T spája športovo-emocionálny dizajn s nárokmi typickými pre značku Mercedes-Benz, napríklad pokiaľ ide o kvalitu, komfort a konektivitu. Tieto vlastnosti v kombinácii s kompaktnými vonkajšími rozmermi vozidla a zároveň premyslenou ponukou priestoru v interiéri otvárajú novinke s hviezdou široké možnosti aj v čoraz obľúbenejšej oblasti prestavieb na mikrokaravany – ako divízia Mercedes-Benz Vans ukáže na veľtrhu Caravan Salon v Düsseldorfe len pár mesiacov po uvedení na trh vozidlo s kempingovým riešením, ktoré bude v budúcnosti k dispozícii priamo z výrobného závodu.

Nová farebná koncepcia pre kempingový van Mercedes-Benz Marco Polo 

Súčasťou expozície divízie Mercedes-Benz Vans na veľtrhu sú aj modely Marco Polo založené na základe vanov strednej triedy - Triedy V a Vito. Opätovne vystavený je aj obytný automobil Marco Polo HORIZON, ako aj kempingový van Marco Polo, ktorý okrem sériovej postele a výsuvnej strechy ponúka aj plnohodnotnú kuchynskú linku, skriňu a moduly zásuviek a vďaka inovatívnej kempingovej riadiacej jednotke „Pokročilé ovládanie Mercedes-Benz“ (MBAC, Mercedes-Benz Advanced Control) je skutočnou inteligentnou domácnosťou na kolesách.

V Düsseldorfe už Marco Polo ponúka nový farebný variant interiéru, ktorý si milovníci štýlu môžu na želanie objednať od konca roka. Ako už napovedá názov, nová mimoriadna výbava dizajnu interiéru v antracitovej/modrej farbe sa hrá s odtieňmi antracitovej a modrej v zadnej časti – napríklad na stĺpikoch vozidla a bočných stenách, ako aj na kempingovom nábytku. Obývacia časť sa tak zmení na skutočný magnet pre oči. Aj podlaha modelu Marco Polo má nový vzhľad kamennej podlahy namiesto osvedčeného vzhľadu podlahy jachty. 

 

K portfóliu, ktoré je už dostupné na trhu, patrí okrem iného aj vozidlo EQV – akumulátorová elektrická alternatíva stredne veľkých vanov Triedy V. EQV je k dispozícii s dvoma rozličnými verziami akumulátora: ako EQV 300 s 90 kWh akumulátorom a dojazdom podľa WLTP[1,2] na úrovni 326 – 363 kilometrov. Oba modely sú dostupné v dvoch dĺžkach (5 140 cm alebo 5 370 cm). Na rýchlonabíjacom stojane sa EQV nabije do 40 minút z desiatich na 80 percent stavu nabitia. Okrem toho je vozidlo EQV zapojené do ekosystému elektrickej mobility pozostávajúceho z inteligentnej navigácie s aktívnym manažmentom dojazdu a službami a aplikáciami založenými na cloude. Ako centrálna riadiaca jednotka slúži systém infotainmentu MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz). Vďaka týmto kvalitám ponúka široké spektrum používania pre najrozličnejšie potreby zákazníkov, a to lokálne bez emisií – okrem toho aj pre ľudí so životným štýlom Vanlife, ako prezentuje spoločnosť Sortimo Walter Rüegg AG spolu s Mercedes‑Benz Vans v metropole Rýna.

Koncepcia prestavby od spoločnosti Sortimo je modulárna. Kto si zvolí všetky možnosti, získa výsuvnú strechu so stropnou posteľou, ako aj multifunkčný box so spacou a kuchynskou jednotkou pre zadnú časť. Osobitosť kempingových rozsahov tkvie v ich odľahčenej konštrukcii, pretože každý ušetrený kilogram znamená dlhší dojazd. Solárne panely na streche tiež dodávajú do kempingovej batérie elektrinu a poskytujú dodatočnú sebestačnosť. Ďalšie prvky mimoriadnej výbavy okrem iného zahŕňajú stmavené zadné sklá, ako aj osvetlenie interiéru vzadu vrátane integrovaných prípojok USB.

Technologická modernizácia pre Sprinter

Na poprednom veľtrhu obytných automobilov a karavanov by samozrejme nemal chýbať ani Mercedes-Benz Sprinter, ťažné vozidlo značky s hviezdou na trhu obytných automobilov. V stánku značky Mercedes-Benz v hale 16 sú tri obytné automobily založené na veľkom transportéri: nový plnointegrovaný obytný automobil Supersonic od spoločnosti Adria mobil, d.o.o., ktorý oslavuje svoju premiéru na veľtrhu, ako aj čiastočne integrovaný c-tourer od spoločnosti Carthago Reisemobilbau GmbH a skriňová dodávka Yucon od spoločnosti Frankia-GP GmbH. Ten je vybavený novým systémom náhonu na všetky kolesá, ktorý je od konca minulého roka dostupný priamo z výrobného závodu ako voliteľná výbava pre Sprinter. 

Nový náhon na všetky kolesá bol vyvinutý úplne nanovo. Na rozdiel od predchádzajúceho pripojiteľného systému, ktorý v režime 4x4 posielal asi 35 percent krútiaceho momentu na prednú nápravu a 65 percent na zadnú nápravu, dokáže nový systém hnacie momenty v závislosti od situácie a bez pričinenia vodiča rozdeľovať plne variabilne medzi prednú a zadnú nápravu (Torque on Demand). To zaisťuje vysokú trakciu a sebavedomé jazdné vlastnosti – skoro na každom podklade. Ďalšou výhodou v porovnaní s predchádzajúcim pripojiteľným náhonom na všetky kolesá: okrem lepšieho komfortu vďaka automatickému rozdeľovaniu momentu pracuje systém výrazne tichšie. Nový model Sprinter 4x4 sa štandardne dodáva v kombinácii s motorom OM 654 s výkonom 140 kW/190 k a automatickou prevodovkou 9G-TRONIC – a to vo všetkých otvorených a zatvorených konštrukčných vzoroch s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou na úrovni 5,5 tony. 

Návštevníci veľtrhu sa môžu dozvedieť aj o takzvanom navigačnom systéme pre prívesy a nadrozmerné vozidlá, ktorý je k dispozícii priamo od výroby a je k dispozícii pre Sprinter už teraz. Cestujúci v kempingovom vozidle ju môžu použiť na zadanie údajov o svojom vozidle – t. j. rozmerov dĺžky, šírky, výšky a najväčšej prípustnej celkovej hmotnosti – v Mercedes me. Keď sa v aplikácii vypočíta trasa, tieto informácie sa zohľadnia a vodičovi sa navrhne trasa vhodná pre vozidlo. Napríklad sa vyhne možným tunelom alebo mostom, ktoré vozidlo nemôže alebo nemusí prejsť kvôli obmedzeniam prejazdovej výšky, polomerom zákrut alebo šírke vozovky. Vodič potom pohodlne odošle zvolenú trasu prostredníctvom aplikácie do MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz). Do úvahy sa bude brať aj skutočnosť, že ťaháte karavan, ak bude tento fakt zodpovedajúcim spôsobom uvedený.