Ak je vám nová elektrická Toyota povedomá, tak to nie je déjà vu. Proace City Electric je samozrejme sesterským modelom Peugeotu e-Partner, Opelu Combo-e a Citroënu ë-Berlingo Van a bude sa vyrábať na spoločnej linke Stellantisu v severozápadnej časti Španielska, v továrni pri meste Vigo. 

Presný termín štartu produkcie v tejto chvíli nepoznáme, nie je to ale také dôležité. Toyota totiž prezradila, že prvé autá sa dostanú k zákazníkom na konci tohto roka. Najprv francúzskym, holandským, nórskym, švajčiarskym a britským. Predaj na slovenskom a českom trhu sa rozbehne pravdepodobne až začiatkom roka 2022.

Toyota Proace City Electric

Dodávkové City Electric bude poháňané elektromotorom s výkonom 136 koní a najvyšším krútiacim momentom 260 newtonmetrov. V kombinácii s jednostupňovou prevodovkou novinka (v závislosti na karosárskej verzii) zvládne šprint z miesta na stovku za 11,2 až 11,7 sekundy a pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h potrvá 8,9, respektíve 9,4 sekundy. Maximálna rýchlosť bude elektronicky obmedzená na 135 kilometrov za hodinu.

S aktívnou termoreguláciou

Energiu pohonnej jednotke bude dodávať sústava 216 článkov ukrytých v podlahe a chladených, prípadne vyhrievaných roztokom glykolu. Podľa Toyoty práve aktívna termoregulácia dovolí používať batériové Proace City v akýchkoľvek podmienkach od mínus 40 do plus 50 stupňov Celzia. Kapacita akumulátorov bude 50 kWh (čo je ekvivalent necelých 15 litrov nafty) a dojazd podľa normy WLTP vychádza na 260 až 280 kilometrov.

Toyota Proace City Electric

Ako sme už naznačili Toyota Proace City Electric bude dostupná v dvoch prevedenia. Kratšie auto s menším rázvorom bude mať užitočné zaťaženie 800 kg a v prípade predĺženého variantu sa zníži na 750 kg. Obidve autá budú môcť ťahať brzdený príves s hmotnosťou 750 kg. Len pre porovnanie – štandardný model so spaľovacím motorom zvládne 1500-kilogramový príves a jeho užitočné zaťaženie je až 1000 kg.

V sériovej výbave novinky nájdete nabíjačku s výkonom 7 kW, ktorá po zapojení do zásuvky s dostatočne vysokým príkonom zvládne auto nabiť za sedem a pol hodiny. Za príplatok bude možné do Toyoty objednať i trojfázovú nabíjačku s výkonom 11 kW, ktorá tú istú úlohu dokončí za rovných päť hodín. Na verejných nabíjacích staniciach s jednosmerným prúdom a výkonom až 100 kW bude potom možné model Proace City nabiť z 0 na 80 percent kapacity v priebehu pol hodiny.

zdroj: Toyota