Náhla strata tlaku vzduchu v prednej pneumatike už na cestách spôsobila nejednu vážnu nehodu s fatálnymi následkami. A násobne to platí pri defekte ťažkých úžitkových áut. Spoločnosť Volvo Trucks si preto dala za cieľ znížiť nehodovosť na cestách a v maximálnej možnej miere zvýšiť bezpečnosť jej nákladných áut. Už v roku 2013 uviedla na trh systém dynamického riadenia, ktorý dokázal zvýšiť stabilitu jazdnej súpravy v hraničných situáciách a výraznou mierou tak pomôcť vodičovi pri riešení nepredvídateľných krízových momentov. Bezpečnostný systém Volvo pochopiteľne neustále zlepšuje a pridáva doň ďalšie funkcie. Tá najnovška má zabrániť strate stability pri náhlom defekte prednej pneumatiky.
Hlavne sa udržať v jazdnom pruhu
Ako sa hovorí, nie je defekt ako defekt. Ak totiž príde na prednej náprave rozbehnutej jazdnej súpravy, náhla strata stability môže mať nedozierne následky a prípadné škody vzniknuté pri dopravnej nehode bývajú nepríjemne vysoké. O ohrození zdravia a života všetkých zúčastnených ani nehovoriac. „Prasknutá pneumatika môže ľahko spôsobiť, že sa nákladné vozidlo náhle odchýli do strany, a následky môžu byť fatálne. Táto inovácia zlepšuje bezpečnosť pre vodičov a ostatných účastníkov cestnej premávky a robí náš systém Volvo dynamické riadenie lepším ako kedykoľvek predtým,“ hovorí Anna Wrige Berling, riaditeľka pre bezpečnosť cestnej premávky v spoločnosti Volvo Trucks. Ako ďalej uvádza Volvo, keď dôjde k prasknutiu prednej pneumatiky, počiatočný defekt a unikajúci vzduch zvyčajne spôsobia, že sa predné kolesá vychýlia, vozidlo sa nakloní a odchýli od svojej dráhy. Bez akýchkoľvek asistenčných systémov by bolo na vodičovi, aby okamžite prevzal kontrolu nad volantom a predišiel nehode. Štatistiky však ukazujú, že takéto situácie je veľmi náročné zvládnuť. Volvo dynamické riadenie dokáže pomôcť vodičovi udržať nákladné vozidlo v jazdnom pruhu. Ak systém rozpozná defekt prednej pneumatiky, nečaká na výskyt príznakov, ale reaguje oveľa rýchlejšie. Nové dynamické riadenie nepodporuje len núdzové situácie, ako je spomínané zlyhanie pneumatiky, ale taktiež pomáha vodičom udržiavať efektívne manévrovanie, kontrolu riadenia a stabilitu pri rôznych rýchlostiach a podmienkach na ceste. Jazda kamiónom totiž môže spôsobovať dlhodobé pracovné riziká, prejavujúce sa fyzickou záťažou a únavou vodiča, najmä v oblasti krku, chrbta a ramien. Dôvodom sú dlhé hodiny sedenia v rovnakej polohe, vystavenie vibráciám a potreba neustále korigovať riadenie kvôli meniacim sa cestným podmienkam. Dynamické riadenie od Volva znižuje úroveň vibrácií a dokáže prispôsobiť riadenie rôznym podmienkam na ceste. Nový bezpečnostný systém je k dispozícii pre modely Volvo FH, FH Aero, FMX a FM.
zdroj: Volvo Trucks