Z pohľadu produkcie oxidu uhličitého je zavádzanie elektrických úžitkových vozidiel do praxe veľmi dôležité. Podľa odborníkov práve v nákladnej doprave vieme ušetriť ročne mnoho vyprodukovaných ton CO2 len tým, že na cesty pošleme namiesto naftových kamiónov ich elektrické alternatívy. Celá táto teória však v praxi naráža na jeden dôležitý detail – nedostatočný dojazd a veľmi dlhé nabíjanie trakčných batérií. V odvetví diaľkovej prepravy sú to dva kľúčové parametre ovplyvňujúce celkovú efektivitu dopravy. Nové Volvo FH Aero Electric ukazuje, že sa blýska na lepšie časy.

Nabíjaj, kým oddychuješ

„Toto je skutočný prielom v doprave s nulovými emisiami. Dopravné spoločnosti teraz môžu s elektrickými nákladnými vozidlami premávať na naozaj dlhé vzdialenosti bez toho, aby museli robiť kompromisy v produktivite. Superrýchle nabíjanie a vysoká nosnosť robia z tohto riešenia veľmi konkurencieschopné riešenie,“ hovorí Roger Alm, prezident spoločnosti Volvo Trucks. „Elektrické nákladné vozidlá v diaľkovej doprave významne prispejú k zníženiu emisií CO2 v našom odvetví, pretože práve tu sa dá ušetriť najviac na každom nákladnom vozidle. To je pozitívna správa pre dopravné spoločnosti a pre spoločnosť,“ doplnil Roger Alm.

Ťahač svoj veľký dojazd na jedno nabitie prezrádza aj treťou nápravou.

Novinka si vyšší dojazd zaistí väčším počtom trakčných batérií na palube. Medzi nápravami si ich nové Aero Electric povezie až osem, v celkovej kapacite 780 kWh. Problémom je ich vyššia hmotnosť, čo znamená, že konštruktéri museli dozadu pridať tretiu nápravu. Nie je hnaná, len riaditeľná, aj to však stačí na to, aby mohla mať takáto súprava celkovú hmotnosť zvýšenú na 48 ton (technicky, legislatívne samozrejme záleží na konkrétnej krajine). Ako uvádza Volvo, užitočná hmotnosť sa tak začína reálne blížiť naftovým súpravám. Nabíjanie batérií bude prebiehať rýchlejšie, pretože konštruktéri novinku prispôsobili novému štandardu MCS (Megawatt Charging System). Nabíjanie batériového bloku Volva FH Aero Electric (z 20 % na 80 %) bude trvať približne 40 minút, čo znamená, že sa dá vykonať počas legislatívnej doby odpočinku vodičov nákladných vozidiel v EÚ.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: Volvo Trucks