Elektrické diaľkové ťahače sa začínajú uplatňovať aj na trhoch, o ktorých by to ešte nedávno predpokladalo len málo ľudí. Práve USA sú krajinou v našich končinách známou skôr preferenciou veľkých spaľovacích motorov a neochotou prijímať nové riešenia. A elektromobily k nim rozhodne patria. Elektrický Peterbilt 579 EV je však na trhu už pomerne známym hráčom a ukazuje, že ani takýto kamión nie je na americkom trhu stratený. Automobilka preto posiela na trh aj jej ďalšiu elektrickú verziu.
Elektrické novinky s logom Peterbilt majú osloviť diaľkových dopravcov aj stavebné spoločnosti.
S baterkami všade okolo kabíny
Elektrické ťahače majú jeden zásadný problém. A tým sú veľké batérie, ktoré sú potrebné aspoň na akceptovateľný dojazd. O to väčšou výzvou je umiestniť na palubu tak veľa batérií, aby bol dojazd na jedno nabitie viac než akceptovateľný. V prípade modelu Peterbit 579 EV to však nebol až taký problém. Vzhľadom na proporcie amerických ťahačov je to jednoduchšie ako pri európskach trambusových kabínach a tak si Peterbilt dokáže za kabínou a na mieste tradičných palivových nádrží nakoniec voziť trakčné batérie s celkovou kapacitou až 500 kWh. Vďaka dobrému chladeniu a nabíjaciemu výkonu 350 kW sa dokážu nabíjať prekvapujúco rýchlo a počas prestávok pri vykladaní a nakladaní návesu sa na 80 % nabijú za necelých 90 minút. Dojazd na nabitie presahuje 300 km, čo síce nie je veľké číslo, ale ako tvrdí výrobca, na prejazdy medzi zákazníkmi to aj v USA bohato stačí. Dva trakčné elektromotory majú výkon cez 600 koní a na zadné kolesá ho prenášajú cez trojstupňovú automatickú prevodovku. Ich výstupný krútiaci moment presahuje 2500 Nm. Záujem zákazníkov navyše presvedčil Peterbilt k tomu, aby na trh poslal ďalšiu elektrickú verziu, ktorou je Peterbilt 567 EV určený primárne pre stavebný sektor.
zdroj: Peterbilt