Cestou je bioplyn
Dopyt po vozidlách Volvo s plynovým pohonom údajne vzrástol až o 25 %, pričom ich predali viac ako 8000 kusov po svete. Jedná sa o modely Volvo FM, FH a FH Aero, na ktorých si môžete plynulo prepínať medzi bioplynom (nefosílny plyn vyrobený z organického odpadu) a bežným LNG (skvapalnený zemný plyn). Rozdiel je však poriadny, pri prechode z nafty na LNG znižujete emisie CO2 o 20 % (od nádrže ku kolesám), zatiaľ čo pri prechode na Bio – LNG znižujete až 100 % (od zdroja ku kolesám). Aj keď budete jazdiť na Bio – LNG vaše vozidlo bude schopné prejsť až 1000 km, nemusíte sa teda báť o dojazd a prispievate k zníženiu CO2. Bio-LNG sa vyrába zo surovín, ako je domový odpad, poľnohospodársky odpad a splašky. Bio-LNG je identické s bežným LNG, pokiaľ ide o výkon, skladovanie a tankovanie.
„Mnoho našich zákazníkov sa rozhoduje nahradiť naftové nákladné vozidlá plynovými. Považujú to za jednoduchý spôsob, ako znížiť ich emisie CO2 tu a teraz,“ hovorí Jan Hjelmgren, vedúci produktového manažmentu spoločnosti Volvo Trucks. A pokračuje: „Plynové nákladné vozidlá Volvo sú pre dopravné spoločnosti skutočnou výhrou, pretože môžu spojiť nižšie náklady na vlastníctvo so zníženou uhlíkovou stopou pri zachovanej produktivite.“
Z naftového motora plynový
Modely FM, FH a FH Aero s pohonom na plyn sú poháňané motorom Volvo D13 LNG, ktorý vychádza z naftového motora D13 Euro 6. Pre vás to znamená, že dostanete novú technológiu, ktorá vám umožní značne znížiť emisie a zároveň pohon porovnateľný s akýmkoľvek naftovým nákladným vozidlom. Modely s týmto pohonom sú dostupné v konfiguráciách 4x2, 6x2 a 6x4 ťahač/podvozok, certifikované pre náklad až do 60 ton.
Aj výkon je v troch úrovniach a to 309 , 339 a 367 kW s krútiacim momentom 2100, 2300 a 2500 Nm. Vďaka palivovej nádrži s objemom 225 kg plynu, budete schopný prejsť až 1 000 km. A nie len vďaka tomu ale aj vďaka technológií HDPI - High Pressure Direct Injection, (vysokotlakové priame vstrekovanie). A tieto motory používajú malé množstvo nafty ako zapaľovacie palivo, pri použití HVO je možné znížiť emisie až o 100 % v porovnaní s naftovým vozidlom.
„Naše plynové motory prichádzajú s vynikajúcou technológiou, ktorá jasne prekonáva konkurenciu vo výkone, krútiacom momente, odozve motora a spotrebe paliva. Vodiči nám hovoria, že oceňujú nízku hlučnosť, výkon, jazdné vlastnosti a komfortnú jazdu našich plynových nákladných vozidiel,“ hovorí Jan Hjelmgren. „Vidíme, že plynové nákladné vozidlá majú veľký potenciál na ceste k nulovým emisiám v doprave.“