Znižovanie objemu emisií produkovaných automobilovým priemyslom má niekoľko podôb. Jednou z nich je aj zvyšovanie efektivity výroby a zmenšovanie spotreby energie, materiálov, či zjednodušovanie logistiky pri výrobe áut. Spoločnosť Renault Trucks považuje znižovanie emisií z výroby za jeden z najdôležitejších záväzkov a od roku 2016 ich už znížila o 26 %. Tým to však zďaleka nekončí, do roku 2040 chce vo všetkých svojich závodoch dosiahnuť uhlíkovú neutralitu.

Lepšia izolácia, menej vody, aj obmedzenie zbytočného testovania motorov

S cieľom znížiť uhlíkovú stopu svojich tovární spoločnosť Renault Trucks zaviedla niekoľko opatrení, ako napríklad modernizáciu vykurovacích systémov, izoláciu budov, rozvoj tepelnej siete, ktorá spätne získava odpadové teplo z priemyselných procesov, a zníženie počtu testov motorov. Tieto opatrenia v kombinácii s cielenými investíciami viedli k 26 % zníženiu emisií skleníkových plynov v rokoch 2019 až 2024. Teraz však Renault priťahuje kohútiky ešte viac.

Spoločnosť Renault Trucks spolupracuje s investormi tretích strán na vývoji zariadení, ktoré vyrábajú energiu z obnoviteľných zdrojov priamo na svojich pozemkoch. V Bourg-en-Bresse sa 17 hektárov parkovísk vybavuje fotovoltaickými prístreškami s celkovým inštalovaným výkonom 22 MW v špičke, čo sa rovná ročnej spotrebe elektriny 17 500 ľudí. Zariadenia budú dokončené v roku 2026 a 30 % vyrobenej elektriny Renault spotrebuje priamo na mieste. V Lyone vybavia strechu budúceho globálneho distribučného centra náhradných dielov solárnymi panelmi, ktoré budú vyrábať dostatok elektriny na pokrytie vlastných potrieb a potrieb susedných budov. A tým to nekončí, v Lyone geotermálne systémy vykurujú 5000 m² kancelárskych priestorov, čím ročne ušetria 360 MWh energie. V roku 2025 na tom istom mieste uvedú do prevádzky 2 km dlhú tepelnú sieť, ktorá bude zo 75 % poháňaná tepelnou energiou získanou z priemyselných procesov (zvyšných 25 % bude pochádzať z mestskej vykurovacej siete). Bude vykurovať 150 000 m² budov. Od roku 2016 spoločnosť Renault Trucks znížila spotrebu vody na jedno vyrobené nákladné vozidlo o viac ako 60 % a v roku 2024 dosiahla 5,9 m³. V závode v Lyone sa spotreba vody za posledných 20 rokov znížila päťnásobne, najmä vďaka inštalácii akustických senzorov, ktoré rýchlo detekujú úniky. V Blainville-sur-Orne čistí fyzikálno-chemická čistiareň vodu pred jej vypustením a V Lyone nahradili chladiace veže uzavretými systémami, čím výrazne znížili konečnú spotrebu vody.

Odstránenie odpadu zo skládok

Renault Trucks sa snaží úplne zastaviť skládkovanie odpadu. Prevádzky v Blainville-sur-Orne a Bourg-en-Bresse, ako aj výrobná jednotka motorov a sklad náhradných dielov v Lyone, už majú certifikát „Bez skládok“. Vo všetkých závodoch výrobcu sa odpad triedi, opätovne používa alebo prehodnocuje. Kovový odpad z výroby sa roztaví na výrobu nových dielov, obaly a logistické podpory sa opätovne používajú prostredníctvom interných recirkulačných cyklov.