Spoločnosť Tatra Trucks dnes vyrába niekoľko modelových radov a darí sa jej ako nikdy predtým. Zásobuje civilný sektor, armádu, ale aj záchranné zložky a hasičov. Jej popularita však nebola o nič nižšia ani v minulosti. Dalo by sa dokonca povedať, že jej niekdajšie postavenie bolo ešte prestížnejšie. V rámci krajín bývalého bloku RVHP (Rada vzájomnej hospodárskej pomoci), inak povedané Východný blok, bola totiž poverená dodávaním úžitkových vozidiel do extrémne ťažkých podmienok, z čoho vyplývali aj jej povinnosti pri návrhu konštrukcie. Zároveň však mala o odbyt postarané, prevažná väčšina jej produkcie totiž skončila za hranicami vtedajšieho bezodného Sovietskeho zväzu.
Viac než modernizácia
Tatra 148 v ponuke nahradila rovnako podareného predchodcu s označením T138. Novinka mala odstrániť nedostatky T138, pričom dostala aj nový motor s väčším objemom, výkonom a nižšou spotrebou, aj hlučnosťou. Zmien na konštrukcii auta však bolo podstatne viac a rozhodne nešlo len o miernu modernizáciu predchodcu. Narástol aj počet odvodených verzií a zlepšila sa aj rýchlosť samotnej výroby. Sériová výroba modelu T148 prebiehala medzi rokmi 1972 – 1982, pričom posledný kus v Kopřivnici vyrobili 14. decembra 1982. Celkovo sa Tatre podarilo vyrobiť 113 674 kusov modelu T148, čím ako vôbec prvý model v histórii automobilky prekonal počet 100 000 vyrobených exemplárov. Dnes je z Tatry 148 jeden z najvyhľadávanejších úžitkových veteránov z Kopřivnice, paradoxne mnohé z nich stále jazdia a slúžia svojmu pôvodnému účelu.
zdroj: Tatra Trucks