Alternatívne pohony si pomaly ale isto prerážajú cestu aj medzi najťažšie úžitkové autá. Dokonca aj medzi terénne špeciály, akými sú aj klasické Tatry s pohonom všetkých kolies. V mnohých prípadoch to dáva zmysel, a neraz dokonca väčší, než povedzme pri tradičných diaľkových ťahačoch. Terénne zamerané autá často pracujú v uzavretých areáloch na relatívne malých rozlohách a nároky na ich čistotu spalín môžu byť vyššie, než na verejných komunikáciách. Aby sa Tatra Trucks pripravila na všetky možné scenáre vývoja legislatívy, a zároveň mala pre každého zákazníka riešenie, vyvíja naraz prakticky všetky možné alternatívy pohonov. Vodíkový pohon pritom nie je výnimkou.

Nelogický len zdanlivo

Mnohí priaznivci batériových elektromobilov vodíkový pohon odsudzujú ako neekonomický a popri batériách ako úložisku energie nekonkurencieschopný. Ako však zdôrazňujú aj predstavitelia Tatry, pohon pomocou vodíkových palivových článkov nemá byť výhodnejšou náhradou za batériové elektromobily, ale ich doplnkom a zároveň možnosťou, ako v budúcnosti jazdiť na „zelený“ vodík. Teda ten, ktorý bude slúžiť ako úložisko prebytočnej energie. Tatra Trucks preto postavila vodíkovú verziu Force e-Drive a k nej v spolupráci so spoločnosťou Devinn vyvinula plničku na vodík. Je nyvrhnutá tak, aby sa dala postaviť u ktoréhokoľvek zákazníka a dokázala za necelých 15 minút doplna „natankovať“ nádrže vodíkovej Tatry. Celú technológiu momentálne testujú priamo v areáli Tatry Trucks a ak sa osvedčí, bude pripravená aj pre koncových zákazníkov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Tatra Trucks