VW Caddy stojí na hrane úžitkového a osobného segmentu. Patrí medzi autá, pri ktorých nebýva bezpečnosť hlavným kritériom výberu. Nemecká automobilka napriek tomu na tejto oblasti výrazne popracovala. Dokazuje to vysvedčenie od medzinárodnej organizácie Euro NCAP, v jej sprísnených testoch tento Volkswagen bodoval naplno. Piata generácia populárneho vozidla získala na rozdiel od predchodcov päť hviezdičiek.

Ochrana dospelých

V základnej kategórii dospelákov dosiahol Volkswagen 84 percent. Pri niektorých nárazových testoch sa síce prejavila trochu slabšia ochrana hrudníka, čo sa týkalo pasažierov sediacich vpredu i vzadu, no inak mal typ Caddy veľmi dobré výsledky. K nim okrem iného prispela aj implementácia centrálneho airbagu medzi vodičom a spolujazdcom.

Ochrana detí

Volkswagen Caddy často slúži ako rodinné auto, kolónka ochrany detí je preto v jeho prípade nemenej dôležitá. Za celkový zisk 82 percent sa určite hanbiť nemusí. Vozidlo prejavilo v kolíznych skúškach dobrú ochranu, čo platí pre modely symbolizujúce deti s vekom 6 i 10 rokov. Pri „staršej“ figuríne stratil VW pár bodov v rámci ochrany krčnej chrbtice pri čelnom náraze.

Ochrana chodcov

Najhoršie skóre má Volkswagen Caddy v rámci ochrany peších účastníkov cestnej premávky, resp. cyklistov. Porota mu v tejto kategórii udelila 69 percent. Dôvodom bola najmä slabšia ochrana panvy, klasikou sú slabšie výsledky na okrajoch kapoty a základni predných stĺpikov.

Asistenčné systémy

Elektronickí pomocníci bývajú často Achillovou pätou vozidiel spadajúcich do úžitkovej kategórie. Nemecký gigant však v prípade piatej generácie nenechal nič na náhodu, za osobnými modelmi v tomto smere prakticky nezaostáva. Za asistenčné systémy mu porota udelila netradične veľa bodov. Vo výsledku šlo o 79 percent, čo sa v tomto segmente nevidí často.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov