Nákladné vozidlo s nulovými emisiami bude využívané na distribúciu v regiónoch a tiež na prepravu pravidelnou nočnou linkou smerujúcou do Berlína. Ďalšie nákladné vozidlo poháňané vodíkovými palivovými článkami – 19-tonový Enginius Bluepower, začne pre spoločnosť DACHSER zabezpečovať dodávky do centra Hamburgu v polovici roku 2023.

V Magdeburgu by mala spoločnosť DACHSER začať s prevádzkou nákladného vozidla Hyundai Xcient na vodíkový pohon začiatkom roka 2023. Vozidlo s celkovou prípustnou hmotnosťou 27 ton a 18 paletovými miestami má dojazd až 400 kilometrov, čo znamená, že môže byť používané v dvojzmennej prevádzke. Vozidlo budú riadiť profesionálni vodiči, ktorí tento rok absolvujú školenie v DACHSER. Zatiaľ čo cez deň sa kamión FCEV testuje v rámci regionálnej distribúcie v oblasti Magdeburgu, v noci bude v rámci systémovej prevádzky jazdiť do pobočky spoločnosti DACHSER v Berlíne-Schönefelde. Pre nočnú prevádzku bude vozidlo s nulovými emisiami vybavené tandemovým prívesom s výmennou nadstavbou. V blízkosti oboch pobočiek spoločnosti DACHSER v Magdeburgu a Berlíne budú po nasadení vozidiel k dispozícii zariadenia na doplňovanie vodíkového paliva.

Zmluvným partnerom spoločnosti DACHSER je v tomto projekte spoločnosť H2 Delivery Truck Pool GmbH & Co. KG v Magdeburgu. Táto  spoločnosť je súčasťou spoločnosti H2 Green Power & Logistics GmbH, ktorá na svojej roadshow predstavila úžitkové vozidlá na vodíkový pohon určené pre logistiku. Medzi nimi i nákladné vozidlo Hyundai Xcient FCEV, s ktorým koncom roka 2021 navštívila jedenásť nemeckých miest.

V Hamburgu bez emisií

V polovici roka 2023 spoločnosť DACHSER zavedie do prevádzky nákladné vozidlo Bluepower 1938 FCEV od brémskej spoločnosti Enginius – dcérskej spoločnosti skupiny Faun. Vozidlo bude určené na prepravu do centra Hamburgu. Bluepower 1938 doplní koncept  prepravy bez emisií spoločnosti DACHSER, ktorý sa vyznačuje nulovými lokálnymi emisiami a ktorého spustenie v Hamburgu je naplánované na jeseň 2022. Bluepower 1938 má prípustnú celkovú hmotnosť 19 ton a s pevným skriňovým prívesom môže prepraviť až 18 paliet tovaru. Jeho odhadovaný dojazd – 250 kilometrov plus rezerva, je ideálny pre dodávky do centra mesta a ponúka aj veľmi vysoký potenciál rekuperácie.

"V rámci štúdie s Univerzitou aplikovaných vied v Kemptene sme zistili, že v európskej sieti zberných vozidiel spoločnosti DACHSER existuje značný potenciál pre vodíkové vozidlá," vysvetľuje Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) a člen predstavenstva spoločnosti DACHSER. "Tešíme sa na uvedenie prvých vodíkových nákladných vozidiel do siete DACHSER, pretože tak budeme môcť získať cenné praktické skúsenosti s ich fungovaním."